Boj s pazvuky v interiéru
Re: Boj s pazvuky v interiéru
rakonek: Díky za tvůj postřeh, toto jsem na svém autě trpěl asi půl roku, poslední týden to po ránu bylo už opravdu silné dunění s vibracemi do celé kastle a brzdového pedálu, byl jsem už připravený, že budu měnit uložení motoru a převodovky. Včera jsem po přečtení tvého postu na to koukl a opravdu stačilo udělat přesně to, co píšeš (přihnout ty plechy dolů). Četl jsem o tomto problému s tímto řešením i někde na zahraničním alfa fóru, ale nevěřil jsem, že to tím může být. Je opravdu až s podivem, co tato banalita dokáže vyplodit za zvuky a vibrace. Ještě jednou velké díky
Alfa Rome Giulietta 1.4 T 88 kW 2011 Distinctive
Fiat 500 0.9 Twinair 85 Lounge
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Qtronic 2007
Fiat 500 0.9 Twinair 85 Lounge
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Qtronic 2007
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Jsem moc rád,že to někomu pomohlo já jsem z toho byl nešťastný neb jak píšeš vibrace a dunění v kabině byli hrozný a je zvláštní až neuvěřitelné že taková malá plastová součást dokáže skrz plech vytvořit takovej rachot-ten plech funguje asi jako reproduktor fakt mi spadl kámen ze srdce a ušetřená peněženka vezmi že někdo dá treba novou dvouhmotu nebo komplet zavěšení motoru a duní to vše dálSokol píše:rakonek: Díky za tvůj postřeh, toto jsem na svém autě trpěl asi půl roku, poslední týden to po ránu bylo už opravdu silné dunění s vibracemi do celé kastle a brzdového pedálu, byl jsem už připravený, že budu měnit uložení motoru a převodovky. Včera jsem po přečtení tvého postu na to koukl a opravdu stačilo udělat přesně to, co píšeš (přihnout ty plechy dolů). Četl jsem o tomto problému s tímto řešením i někde na zahraničním alfa fóru, ale nevěřil jsem, že to tím může být. Je opravdu až s podivem, co tato banalita dokáže vyplodit za zvuky a vibrace. Ještě jednou velké díky
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Dobrý den,
obdobný problém mám už přes půl roku. Po studeném startu na volnoběh se ozyvají nepravidelné zvuky jakoby z přístrojovky, když zvednu otáčky lehce přes 1000 ot/ min. tak zvuk zmizí a po opětovném klesnutí na 800 ot/ min. jde opět slyšet chrastění nebo tak něco. Zkoušel jsem sahat všude možně v motorové části jestli se něco netřepe a nic. Nádoba na chladicí kapalinu se mi zdá v klidu bez vibrací. Jsem nešťastjnej, protože takové problémy se hledají nejhůře.Díky za každý nápad.
AR 159 JTDm 16V 110kW 2008
obdobný problém mám už přes půl roku. Po studeném startu na volnoběh se ozyvají nepravidelné zvuky jakoby z přístrojovky, když zvednu otáčky lehce přes 1000 ot/ min. tak zvuk zmizí a po opětovném klesnutí na 800 ot/ min. jde opět slyšet chrastění nebo tak něco. Zkoušel jsem sahat všude možně v motorové části jestli se něco netřepe a nic. Nádoba na chladicí kapalinu se mi zdá v klidu bez vibrací. Jsem nešťastjnej, protože takové problémy se hledají nejhůře.Díky za každý nápad.
AR 159 JTDm 16V 110kW 2008
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Mara888:kdyby to byla ta nádoba tak to zjistíš jednoduše stačí jí rukou lehce zatlačit směrem dolů a vibrace přestanou a když to pomůže tak to upravit jak píšu o pár řádků výše
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
v sobotu dávám auto na zvedák a pořádně to prohlédnu ze spodu. Potom dám vědět jak to dopadlo. díky
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Zdravím kolegy se stejným problémem. Auto jsem dneska zvednul na zvedák a nastartoval. Byl klid i když jsem různě zvyšoval otáčky. Pouze jsem zjistil, že mi axiálně chodí horní rameno na levé straně. Zkoušel jsem otáčet různě volantem max doleva a max doprava a byl klid. Vystříkal všechny gumové silentbloky silikonem a auto jsem spustil na zem.Jel jsme se projet a opět jsem zjistil, že se mi zvuky zase přenáší do interiéru v závislosti na teplotě vozidla a otočení vozu. pokud je auto studené jdou pazvuky slyšet téměř pořád ( podotýkam, že pouze na volnoběh ) a když je auto zahřáté, tak to zvuky děla když mám téměř plný rejd volantu.. takže jsem z toho blázen. Zkusím ty ramena přední vyměnit a pak se uvidí.. :-(
Re: Boj s pazvuky v interiéru
>rakonek: Diky, Diiiiiky, prevelike Diiiiky.rakonek píše: ↑28.1.2017, sob 20:30 Třeba někomu pomůže toto byl můj jeden starší dotaz:. (Zdar kolegové poslední dobou mě štve takový hluk je to jen za studena cca do 70 st.celsia.Projevuje se to od volnoběhu tj.800 zhruba do 950 ot/min.Jeste jsem vypozoroval že hned po studeném startu je taky ticho,zacne to po krátkém ohřátí motoru cca 5 min chodu motoru.Kdyz je na motoru 90 Celsia tak je ticho jak v kostele.Natocil jsem krátké video bohužel mám starý telefon tak je to mizerné kvality nicméně ten rozdíl zvuku je tam slyšet několikrát doufam cca 30 vteřina prostě okolo 900 otáček díky kdyby měl někdo podobnou zkušenost
https://youtu.be/T_RBqx7_xDQ)
Vyřešeno už mě to fakt sralo sorry za výraz, dnes jsem opět za mrazu vlezl pod kapotu protože dunění bylo stále intenzivnější zkoušel jsem opět jestli jen někde něco nevybruje(různé kryty a součásti motorového prostoru)podezíral jsem i dvouhmotu no nic tlačím a hýbu se vším možným kam dosáhnu, zatlačím silou na nádobku chladící kapaliny a ejhle ticho projistotu jsem ji povolil ohnul držáky směrem dolů a utáhl ono dole na nádobě je nálitek který zapadne do háku ktery je na plechu karoserie a pokud je nadobka vysoko tak je na volno a tam to pak rezonuje ten zvuk je uvnitř slyšet jako dunění od motoru i jakoby z pod palubky.Je zajímavý jak se ten zvuk znásobí a pěkně klame.
Ja to tedy neohybal, ale na nalitek pripevnil vymezovaci gumu a nadobku znova usadil no a dneska klid.
Nejdriv jsem podeziral spodni silentblok motoru (zdal se natrhlej) a tak jsem ho vymenil ... Pak klepajici kryt motoru a tak jsem jezdil chvili bez nej. No a nakonec asi odchazejici dvouhmotu, protoze to vrcelo vzdy tak "picovsky", na krizovatce za studena drncelo do brzdy a pri rozjedu do kopce zase drncela spojka. No a ted jako bych vymenil auto.
To jsem si rikal jeste vcera vecer ... no jsem zvedavej, jestli to fakt bude tahle blbost.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Swoop01: uvidíš ale podle toho jak to píšeš tak to bude ono dokonce jsem už slyšel že někdo kvůli tomu měnil dvouhmotu a ono to dělalo dál ten člověk musel bejt rozpalenej do ruda když pak zjistil že to bylo tou nádobkou no nedivím se napiš jak to dopadlo.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
>rakonek: Prubezne, jen tak pro prehled si procitam forum sem/tam a je to uz delsi dobu co jsem cetl tvuj post o te nadobce - hned jsem si rikal "kruci to by mohlo bejt vono", ale nebyl cas. V nedeli jsem si na to vzpomel a tak jsem jeste vecer vyhodil nadobku a na ten nalitek pripevnil gumu. Od te doby to vypada, ze je vse OK, drnceni zmizelo a i pri pousteni spojky je auto klidnejsi. No uvidime za 1000km, ale myslim, ze pricina je odstranena.
O te dvouhmote jsem se zrovna vcera bavil s tatikem a rikam mu presne "... no a ted si predstav, ze nekdo kvuli takove petikorunove zalezitosti vymeni dvouhmotu (neb to ma takove kokotske priznaky) a podle vsech rad co si kde precetl necha udelat rovnou i celou spojku atd..., vyplazne 30 litru a vona je to jen nesedici nadobka "
Edit: Jinak ja bych dvouhmotu nemenil... nejsem uplnej blazen. Auto nemelo zadne jine priznaky, nez ze to jen divne drncelo do pedalu... spojka nijak nekope, nezhorsuje se to, nic... A potom, melo to svoji pravidelnost... Kdyby to bylo neco co odchazi tak to dela furt a postupne se to zhorsuje... ne jen nekdy do zahrati (nez se nadobka natlakuje), nebo kdyz se auto zhoupne na brzde a potom klid. Mel jsem spis poderzeni, ze se neco nekde dotyka ... hadice nebo tak, ale nedarilo se mi to najit. Ten cudl za nadobkou ... o tom jsem nevedel, mel jsem totiz za to, ze nadobka drzi jen na tech dvou sroubech a vzadu se o nic neopira.
O te dvouhmote jsem se zrovna vcera bavil s tatikem a rikam mu presne "... no a ted si predstav, ze nekdo kvuli takove petikorunove zalezitosti vymeni dvouhmotu (neb to ma takove kokotske priznaky) a podle vsech rad co si kde precetl necha udelat rovnou i celou spojku atd..., vyplazne 30 litru a vona je to jen nesedici nadobka "
Edit: Jinak ja bych dvouhmotu nemenil... nejsem uplnej blazen. Auto nemelo zadne jine priznaky, nez ze to jen divne drncelo do pedalu... spojka nijak nekope, nezhorsuje se to, nic... A potom, melo to svoji pravidelnost... Kdyby to bylo neco co odchazi tak to dela furt a postupne se to zhorsuje... ne jen nekdy do zahrati (nez se nadobka natlakuje), nebo kdyz se auto zhoupne na brzde a potom klid. Mel jsem spis poderzeni, ze se neco nekde dotyka ... hadice nebo tak, ale nedarilo se mi to najit. Ten cudl za nadobkou ... o tom jsem nevedel, mel jsem totiz za to, ze nadobka drzi jen na tech dvou sroubech a vzadu se o nic neopira.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Swoop01: tis. Km čekat nemusíš jestli to ustalo tak je to ono. a souhlasím kokot příznaky
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Neuměli byste mi někdo poradit jak sundat ty vika prihradek v kufru ? Nerad bych zlomil ty packy co to držej. Napadlo mě že vevnitř jsou dva šrouby tak možná to je pak vyndat celou prihradku...lukee píše: ↑30.3.2013, sob 17:19 Dneska jsem vyhrál boj s pazvuky v interiéru, které mě trápily necelý rok
Problém č. 2:
Drncání odněkud z kufru při přejezdu nerovností. Mylně jsem se domníval, že to dělá roletka. Po bližším zkoumání jsem objevil, že úplně stejný zvuk po poklepání způsobují boční horní přihrádky v kufru, resp. jejich víka. Stačilo nalepit do rohů vík přihrádek čtverečky asi 3mm silné pásky. Je po pazvuku.
Řešení ukazuje taky fotka.
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Taky resim vibrace, vibrace jdou od motoru. Na volnobeh je to dost citit,klepe se cele auto. Tlaky všechny valce stejny,korekce v norme. Na seslapnuti spojky to nijak nereaguje. Sundal jsem si remenici. Rozvody taky dobry. Jak začnu pomalu pridavat plyn tak se to zacina zvetsovat. Kdy to preklene cca 2000 otacek,tak je klid. Za jizdy to moc nezaregistruju. Ale kdyz jedu a nekde třeba drzim otacky cca 1800 tak je to citit. Nema nekdo typ,dik za rady
Re: Boj s pazvuky v interiéru
masilkov: zkoušel jsi to s tou nádobkou chladící kapaliny co píšu o pár příspěvků výše ? příznaky tomu odpovídají a není nic snazšího než to zkusit.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Nooo to ne,ale juknu na to. Ono to tak jako vypada,jako by byl uz seklej setrvak a byl vyosenej. A tim to rozechvel. Ale to kdyz obcaso bylo,tak to delalo v celem spektru otacek. Tak se schvalne o vikendu juknu na tu nadobku a na kazdy silentblok. Jinak dekan za radu,ono nemusím ani nic moc poslouchat,protoze je vidět jak se ten motor do dvou tisic třepe.
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Maslikov:no ono mi to taky vibrovalo celým autem ale byl to jen takový vjem cítil jsem to v pedálech ve volantu a měnilo se to podle teploty čím větší mráz tak to bylo horší,ale jak to popisujeś tak takové příznaky jsem měl taky.Staci aby ti někdo seděl v autě a ty poslouchal ty zvuky u motoru a rukou tu nádobku přihnul a uvidíš hned-teda uslyšíś
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Vecer na to juknu
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Ahoj,koukal jsem na to a nadobka to nedela. Kdyz he to studený,tak to bezi paradne,ale jak se to ohreje. Tak se to klepe jak ratlík. Nechce se mi vyndavat prevodovka abych koupil celou spojku a pak zjistil,ue je to úplně stejny.
Re: Boj s pazvuky v interiéru
čau, i když je to lehce off topic, tak lepší vlákno jsem pro tenhle dotaz nenašel. Vlastní Alfu romeo 159 s motorizací 1.9 16v 110kw. Nějak mě začíná znepokojovat zvuk od motoru který jde slyšet snad jen v interierů, nad motorem jsem strávil asi půl dne, obrazně rečeno, a nedopídil jsem se od kud by to mohlo vycházet či co by to mohlo způsobovat. Pouze když sedím v autě a mám tam hozený neutrál na 750-1000 otáček ,tak jako bych slyšel ševelení z palubní desky u spolujezdce. Auto jinak jezdí bezproblémů, jen tohle mě silně znepokojuje. Neví tu náhodou někdo o co by mohlo jít? Děkuji za odpvědi
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Ahoj, v zatáčce(zejména při náhlé změně zprava doleva) mi vrže sedačka řidiče, zkoušel jsem promazat panty pod sedadlem, ale bez efektu, čím výš dám sedačku, tím méně to vrže, problém je v tom, že teprve ta nejnižší poloha je pro mě pohodlná (s to mám Ti sedadla), když to sedadlo nastavím tak, aby nevrzalo, mám pocit, že sedím spíš na autě než v autě... kdyby někdo věděl jek to odstranit, budu rád...
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Taky mi takhle cosi vrzalo u sedačky, nakonec jsem zjistil že to je ten bazmek do kterého se strká bezpečnostní pás. Bylo to takové hodně vysoké pískání / vrzání..
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Myslím, že to tu někde bude. U kožených sedaček, jakmile ji máš dole, o sebe vržou nějaké plasty. Mně to dělá taky, ale ještě jsem to nemazal nebo jinak neopravoval.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Mě na 159 takhle píska / vrže sedačka vzadu, konkrétně ten pant ve kterém se sklápí... chybí mi tam nějaký přítlačný plastík, při sklopení i vyskočí z toho kloubu
Alfa Romeo 159 SW TBi ROSSO
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Mne vŕzga tiež, ale paradoxne podo mnou nie /mám 196 cm a 100 kg/, ale akonáhle to šoféruje niekto ľahší, tak vŕzga....nesúvisí to s nastavenou výškou, vŕzga stále. Je to zvuk kovu o kov a pochádza z predného osadenia sedačky v kasni. Ni eje to tam priskrutkované, len zasunuté a tam to má vôľu.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Boj s pazvuky v interiéru
aha, tak to bych tam teoreticky mohl promazat, dá se k tomu nějak dostat, nebo je to schované?
Re: Boj s pazvuky v interiéru
Podľa mna ti nepomôže premazat. Ale da sa k.tomu dostať. Ja pekne vidím,ako sa to tam vikle
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti