Problematika DPF u AR159
Re: Problematika DPF u AR159
Pri zaplneni filtru nad nejakých 85% regeneraci vyvoláš zahřátím chladici kapaliny na provozní teplotu 90 stupňů a dosažením rychlosti 130 km za hodinu (typicky 6ka na dalnici).
Pokud je tohle splněno, regenerace se spustí prakticky do minuty.
Potom je idealni jet setrvalou rychlosti bez nutnosti vyssiho vykonu, ECU totiz cíleně omezuje funkci turba, aby se nesnižovala teplota ve filtru pevných částic.
Pokud je tohle splněno, regenerace se spustí prakticky do minuty.
Potom je idealni jet setrvalou rychlosti bez nutnosti vyssiho vykonu, ECU totiz cíleně omezuje funkci turba, aby se nesnižovala teplota ve filtru pevných částic.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Problematika DPF u AR159
Já myslel, aby tam spíš byly správné otáčky...na okresce se moc nedá furt letět 130....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Problematika DPF u AR159
Když je zaplnění vetší - rozumejte ke 100% - tak potom spustí regeneraci i za nižších rychlostí a otacek. Staci zahraty motor.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Takže cca 4 hodiny po vypnutí motoru a regeneraci se při nastartování filtr neobjevil. Druhý den ráno, ale filtr už zase svítil, a ještě mi teče fridex někde od rozvodu:-)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Problematika DPF u AR159
Chce to diagnostiku a sledovat hodnoty...muze to byt milion veci, od chybneho cidla dif. tlaku az po DPF na odpis.
Kdyz jsi byl na emisich, jaka byla kourivost?
Kdyz jsi byl na emisich, jaka byla kourivost?
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
No na emisních? :-) autu cestou od kupce klekla spojka,(cca 120 km na 3rs a dojel jsem az pred barak)takže tak nějak probíhaly emise. Následně pak v servisu mi měnil i vlnovec kvůli zápachu z motorového prostoru, možná dělal i svorniky s tesnenim (nechával jsem odstranit klapky) Každopádně kourivost si zmerim po novým roce, samotného mě to zajímá. Jinak dnes 10°C a filtr nesvítí
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Problematika DPF u AR159
Pozor na ten Fridex! Tohle většinou teče kolem vodní pumpy a může to skončit fatálně. Buď se kousne pumpa a rozletí rozvody, nebo klesne kapalina pod kritickou úroveň a praskne hlava.
Re: Problematika DPF u AR159
Během regenerace se normálně drží teplota v DPF přes 600°C. ECU proto během regenerace pokud možno nefouká turbem, protože jakmile turbo foukne, tak letí teplota v DPF prudce dolů. Zkus si to někdy sledovat během regenerace.
Ideální jízdní režim během regenerace je imho takový, když se turbo nehne z nuly. Lehký plyn, otáčky okolo 2000.
Jinak jak bylo řečeno, regenerace se (aspoň v mém případě) spouští po zaplnění DPF na 70%, ohřátém motoru a vyšší rychlosti. Nevím zda to je navázáno jen na rychlost, zařazený stupeň, nebo co ještě, ale při splnění podmínky 70% a zahřátého motoru při najetí na dálnici, zařazená 6 a rozjetí se na aspoň 120 nastane regenerace prakticky do minuty.
Pokud podmínky nenastanou a dojde k zaplnění na 100%, tak už stačí na spuštění regenerace jen podmínka zahřátého motoru a tedy pustí se klidně i ve městě.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Problematika DPF u AR159
Milano75: Jakoze sam od sebe prestal svitit nebo jsi s tim neco ujel a probihala/neprobihala regenerace?
x-f: Naprosty souhlas s mym pozorovanim (s prihlednutim k tomu, ze hodnoty zaplneni jsou ode mne plus minus orientacni).
To me privadi k jedne casto tradovane pravde - ze kdo jezdi dalnice, ma regenerace automaticky v delsim intervalu nez ten, kdo jezdi okresky a mesto.
Nemusi tak byt...kdyz se zamyslime nad popisem od x-f.
Ja treba resil relativne kratky interval regeneraci po cca 500 km i pri castych dalnicnich cestach...samozrejme se mi to spoustelo vzdycky jak jsem se rozjel na 130 km/h. Kdybych na dalnici nejel a hopkal s autem okresky a mesto...filtr by se dalsich 30% plnil a to udela klidne dalsich 300 km.
x-f: Naprosty souhlas s mym pozorovanim (s prihlednutim k tomu, ze hodnoty zaplneni jsou ode mne plus minus orientacni).
To me privadi k jedne casto tradovane pravde - ze kdo jezdi dalnice, ma regenerace automaticky v delsim intervalu nez ten, kdo jezdi okresky a mesto.
Nemusi tak byt...kdyz se zamyslime nad popisem od x-f.
Ja treba resil relativne kratky interval regeneraci po cca 500 km i pri castych dalnicnich cestach...samozrejme se mi to spoustelo vzdycky jak jsem se rozjel na 130 km/h. Kdybych na dalnici nejel a hopkal s autem okresky a mesto...filtr by se dalsich 30% plnil a to udela klidne dalsich 300 km.
Naposledy upravil(a) -petr- dne 23.12.2020, stř 12:40, celkem upraveno 1 x.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Problematika DPF u AR159
Cist to tady je jak poslouchat nejake stare, samozvane lecitelky jak lementuji nad kotlem nejakeho bublaveho utrejchu s tim, ze kazda ma ten svuj recept na krasu, mladi a dlouhovekost.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Problematika DPF u AR159
No, docela presny. Ona je to s temahle nasema pekacema totiz pekna alchymie.
Mimochodem presne tohle me na Alfe desne sere, ale i sebemrskacsky bavi.
Nepoznal jsem nikoho, kdo by tomu dokazal fakt rozumet a umel s jistotou rict, co na co ma vliv, kde je chyba kdyz...co je potreba sledovat, aby bylo jasno... Zkousel jsem autorizak, vyhlaseny mistni servis co dela jen Alfu/Fiat a z nikoho nic kloudneho nedostanes, naopak jen zjistujes, ze vis vice nez tihle typci, co se tim oficialne zivi.
A tak nakonec opet zvitezi potreba prijit tomu na kloub sam, kdyz ti, kteri maji vedet, proste nevedi nebo neresi... Auto jede, chyby nevyskakuji, tak co...
Mozna na svete nekde existuje clovek, ktery temhle vecem do detailu rozumi, mozna je to zdejsi bajny Cendler, ale ja takoveho jeste nepotkal.
Mimochodem presne tohle me na Alfe desne sere, ale i sebemrskacsky bavi.
Nepoznal jsem nikoho, kdo by tomu dokazal fakt rozumet a umel s jistotou rict, co na co ma vliv, kde je chyba kdyz...co je potreba sledovat, aby bylo jasno... Zkousel jsem autorizak, vyhlaseny mistni servis co dela jen Alfu/Fiat a z nikoho nic kloudneho nedostanes, naopak jen zjistujes, ze vis vice nez tihle typci, co se tim oficialne zivi.
A tak nakonec opet zvitezi potreba prijit tomu na kloub sam, kdyz ti, kteri maji vedet, proste nevedi nebo neresi... Auto jede, chyby nevyskakuji, tak co...
Mozna na svete nekde existuje clovek, ktery temhle vecem do detailu rozumi, mozna je to zdejsi bajny Cendler, ale ja takoveho jeste nepotkal.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Problematika DPF u AR159
@ -petr-
Delší regenerace v dálničním režimu jsou běžné. Kdybys někdy sledoval jak přibývá zaplnění DPF, tak bys viděl, jak to rychle skáče nahoru například při běhu motoru na volnoběh. Při tom courání po městě se prostě plní mnohem rychlejc.
Trochu ten efekt eliminuje fakt, že pokud jezdíš jen po městě, tak regenerace proběhne zpravidla až při 100% zaplnění, kdežto při jízdách po dálnici se spíš spustí už při 70% zaplnění. Kdyby se v obou případech pouštěla při stejném zaplnění, tak ten rozdíl v ujetých km mezi regeneracema bude ještě mnohem větší.
Delší regenerace v dálničním režimu jsou běžné. Kdybys někdy sledoval jak přibývá zaplnění DPF, tak bys viděl, jak to rychle skáče nahoru například při běhu motoru na volnoběh. Při tom courání po městě se prostě plní mnohem rychlejc.
Trochu ten efekt eliminuje fakt, že pokud jezdíš jen po městě, tak regenerace proběhne zpravidla až při 100% zaplnění, kdežto při jízdách po dálnici se spíš spustí už při 70% zaplnění. Kdyby se v obou případech pouštěla při stejném zaplnění, tak ten rozdíl v ujetých km mezi regeneracema bude ještě mnohem větší.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Problematika DPF u AR159
Ještě koluje jeden mýtus a to ten, že když auto proženeš po dálnici, tak se filtr vypálí sám.
Imho je to nesmysl. Minimálně u našich aut, kde je DPF daleko od motoru. Já to sledoval za jízdy a je sice pravda, že když dáš plyn na podlahu, tak teplota v DPF taky naroste, ale dá se dostat tak někam k 550°C, ale to musíš drtit plný plyn tak minutu či dvě a jakmile sundáš nohu z plynu, tak to okamžitě letí dolů jak je motorem pumpován studený vzduch do výfuku.
A nemusím asi zdůrazňovat jak rovnou, dlouhou a volnou cestu potřebuješ, abys mohl drtit 2.4 pod plným plynem Šolíchat to ve 180 opravdu na takové zahřátí DPF nestačí.
A taky nejsem odborník na procesy co v DPF probíhají. Tuším, že je tam nějaká mřížka s drahými kovy, která funguje jako nějaký katalyzátor procesu, kdy dojde k zapálení a bezplamennému hoření a to se asi samo jen teplotou nestane.
Je to nejspíš něco podobného jako například v plynové pájce, kde také dochází k bezplamennému hoření plynů na tom sítku.
Třeba to někdo ví a vysvětlí.
Imho je to nesmysl. Minimálně u našich aut, kde je DPF daleko od motoru. Já to sledoval za jízdy a je sice pravda, že když dáš plyn na podlahu, tak teplota v DPF taky naroste, ale dá se dostat tak někam k 550°C, ale to musíš drtit plný plyn tak minutu či dvě a jakmile sundáš nohu z plynu, tak to okamžitě letí dolů jak je motorem pumpován studený vzduch do výfuku.
A nemusím asi zdůrazňovat jak rovnou, dlouhou a volnou cestu potřebuješ, abys mohl drtit 2.4 pod plným plynem Šolíchat to ve 180 opravdu na takové zahřátí DPF nestačí.
A taky nejsem odborník na procesy co v DPF probíhají. Tuším, že je tam nějaká mřížka s drahými kovy, která funguje jako nějaký katalyzátor procesu, kdy dojde k zapálení a bezplamennému hoření a to se asi samo jen teplotou nestane.
Je to nejspíš něco podobného jako například v plynové pájce, kde také dochází k bezplamennému hoření plynů na tom sítku.
Třeba to někdo ví a vysvětlí.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Problematika DPF u AR159
Jo, tohle davno vim.x-f píše: ↑23.12.2020, stř 13:02 @ -petr-
Delší regenerace v dálničním režimu jsou běžné. Kdybys někdy sledoval jak přibývá zaplnění DPF, tak bys viděl, jak to rychle skáče nahoru například při běhu motoru na volnoběh. Při tom courání po městě se prostě plní mnohem rychlejc.
Trochu ten efekt eliminuje fakt, že pokud jezdíš jen po městě, tak regenerace proběhne zpravidla až při 100% zaplnění, kdežto při jízdách po dálnici se spíš spustí už při 70% zaplnění. Kdyby se v obou případech pouštěla při stejném zaplnění, tak ten rozdíl v ujetých km mezi regeneracema bude ještě mnohem větší.
Popisoval jsem modelovou situaci, kdy po vypaleni jedes treba 500 km dalnici a filtr se zanese na 70%. Kdybys pokracoval...tak se hned vypálí. Ale pokud prejdes do rezimu okresky, mesto...protahnes interval treba o dalsich 250 km (prakticky vyzkouseno).
No, vidim to tak, ze si jeste trochu zablbnu s cidlem diferencialniho tlaku, jak jsme spolu resili, a pak to necham byt.
DPF mam novej, tak i kdybych regeneroval o neco casteji, auto stejne prezije. Zvlast pri mym nicotnym najezdu v posledni dobe.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Problematika DPF u AR159
>-petr-: Myslim, ze si to jen zbytecne dramatizujes. Nac potrebujes presne vedet kdy a za jakych podminek se ta regenerace spousti? Proste se spousti a nejaky recept na to jak tomu prirozene napomoct asi neni. Ridi se to udaji z ruzne sady cidel a algoritmus bude nejspis takovy, ze zvitezi ta prioritnejsi cast a nebo ta, do ktere to spadne v dane situaci driv.
To jestli to regeneruje se da celkem s prehledem odpozorovat prostym citem. Auto je v tomhle citelny a uz jste si tu o tom dost napsali.
Moje regenerace jsou jak zenska perioda. Temer vzdy za stejny pocet km a dokonce i ve stejnem miste (tesne pred garazi).
To jestli to regeneruje se da celkem s prehledem odpozorovat prostym citem. Auto je v tomhle citelny a uz jste si tu o tom dost napsali.
Moje regenerace jsou jak zenska perioda. Temer vzdy za stejny pocet km a dokonce i ve stejnem miste (tesne pred garazi).
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Problematika DPF u AR159
Kontolka ani hláška nie je, čo považujem za šlendriánstvo výrobcu. Ale asi nechcú vyľakať netechnických vodičov, hold. Stačilo by, keby na display vybehne hláška: prebieha regenerácia DPF filtra, podľa možnosti nevypínajte motor. Pravdou aj je, že ja o tom DPF defacto ani neviem, že tam mám.
Poznať sa to dá jedine podľa iného zvuku, enormne zvýšenej spotreby (kľudne na trojku pri 50km/h 25l/100 a po uvoľnení plynu so zaradenou rýchlosťou tlak turba padne na nulu. Ja som an mojej 1,9 88kW najazdil cca 50 tkm, regenerácia musela prebehnúť cca 60x a všimol som si ju tak 5x :-)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Problematika DPF u AR159
Jednou jsem vedl zajimavou rec. Kdyz se tohle vymyslelo tak lidi chteli o tom filtru v aute co nejmin vedet tak se tam zadna "obtezujici" kontrolka ani hlaska nedavala... No a hle... uzivatele sere, ze to nema kontrolku...
Kdyz se delala Giulie tak se hlavne kladl duraz na to, aby to byla zadokolka protoze ta uzivatelum nejvic chybi. No a hle... je velky zajem o ctyrkolky.
Z toho asi plyne, ze lidi nevi co chteji a nikdy se vsem nezavdecis.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Problematika DPF u AR159
Veď áno, tak som to aj napísal, asi nechceli plašiť netechnických vodičov (ktorých je možno väčšina). Alebo si predstav, že tam nejakej pipine v Amerike vyskočí hláška, že nemá vypínať motor a tak to napára do nejakého obchodu...ale mohla byť tá možnosť cez Menu aktivovať hlášku o regenerácii DPF. Defaultne to mohlo byť vypnuté. No veľa ľudí by to uvítalo, zasa kope ľudí (možno väčšinu) by to vyplašilo.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: Problematika DPF u AR159
https://www.youtube.com/watch?v=Uh6RZ9- ... ECUNOLOGIC
tenhle rok to bude poreseno ;) - je to krabka do zasuvky, ktera umozni vicero informaci na palubku. Mělo by to umět i spustit tu regeneraci manuálně.
tenhle rok to bude poreseno ;) - je to krabka do zasuvky, ktera umozni vicero informaci na palubku. Mělo by to umět i spustit tu regeneraci manuálně.
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6993
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
to vypadá hodně schopně , kdyby to šlo takhle přes palubák zapnout už rovnou od výrobce, tak zkrátka kdo by to chtěl vidět tak by si to v menu navolil, stejně jako různé režimy pro ujeté vzdálenosti
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Problematika DPF u AR159
Kdo vi jak to od tech polaku zase dopadne. To same uz tu bylo pred 6 lety, udelali testovaci kusy ktere rozprodali a pak se po nich slehla zem. Fungovali presne takto jako na videu.
Na druhou stranu tentokrat se aspon polepsili a muzes si udelat vlastni, ktery ma svuj displej. Cena za soucastky +-500kc staci si je jen spajet doma. A kdo umi programovat arduino, tak si muze do kodu pridelat dalsi info. https://github.com/ecu-nologic/dpf-monitor
Na druhou stranu tentokrat se aspon polepsili a muzes si udelat vlastni, ktery ma svuj displej. Cena za soucastky +-500kc staci si je jen spajet doma. A kdo umi programovat arduino, tak si muze do kodu pridelat dalsi info. https://github.com/ecu-nologic/dpf-monitor
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Problematika DPF u AR159
Hele já teda bez filtru jezdím, co to auto mám a smrad nějak nevnímám. Chvíli mi smrděla klimoška, ale to jsem pak pročistil a od té doby se to naštěstí nevrátilo A ani zvenku se mi nic hrozivého neděje, dokonce když jsem plnil klimu a tak, tak jsem to měl i blafat celkem dlouho v zavřený dílně a furt pohodaAdamsquare píše: ↑19.12.2020, sob 19:42Nechci být za chytráka obzvlášť, když jsem byl 10let bez DPF a machruju teprve 1 rok, kdy jsem ho vrátil zpět.
Ano, přelezl jsem na druhou stranu barikády, nikdy jsem dřív neměl problém, nikdy auto nekouřilo, STK jsem procházel atd atd.
ALE TEN SMRAD... ... ten je prostě příšerný :-/
Každopádně když to tady čtu... no nechápu, fakt nechápu že se to někomu chce řešit
Re: Problematika DPF u AR159
Tu krabičku od Poláků jsem taky postřehl a taky jsem postřehl, že se po nich slehla zem.
Jinak s Arduinem není tak těžký něco udělat. Kdo má základy elektrotechniky a základy logiky programování, ten to zvládne. Já si s arduinem začal hrát a za pár měsíců jsem si už stavěl a psal nějaký blbiny. Schválně kdo uhodne účel ;)
Ono to nebude taková věda. Elektroniku ke CANu není třeba dělat. Stačilo by vzít nějaký ELM327. Je tam zpravidla USB to serial převodník, nebo bluetooth serial převodník a za ním už frčí seriový port. Stačí to kuchnout na správným místě a lze posílal příkazy ze seriového portu arduina na CAN.
Spíš jde o to zjistit ty příkazy. Někde mám napsaný nějaký příkazy co jsem našel na netu např. na vymazání dat DPF, regeneraci... Zjistit ty běžný příkazy na vyčtení průběhu regenerace atd. by nebyl zas takový problém. Bude to profláklý, případně by stačilo zachytávat komunikaci na seriovém portu např. při připojeném MultiECU atd., což je jedna aplikace puštěná souběžně s diagnostiku na zachycení komunikace.
Kreslit arduinem na vlastní display není věda.
Až potud bych to dal za pár týdnů/měsíců po večerech dohromady taky na úrovní toho co je na githubu.
Ale nejvíc práce by asi dalo naučit se kreslit na originální display a případně docílit ovládání tý krabičky originálníma tlačítkama v autě.
A něco jinýho je samozřejmě vyrobit to celý v nějakým kompaktním rozměru.
To už je jinej level a na to už člověk musí bejt někde úplně jinde. Vizm např. to co dělá PepaS pro Opely https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/
Jinak s Arduinem není tak těžký něco udělat. Kdo má základy elektrotechniky a základy logiky programování, ten to zvládne. Já si s arduinem začal hrát a za pár měsíců jsem si už stavěl a psal nějaký blbiny. Schválně kdo uhodne účel ;)
Ono to nebude taková věda. Elektroniku ke CANu není třeba dělat. Stačilo by vzít nějaký ELM327. Je tam zpravidla USB to serial převodník, nebo bluetooth serial převodník a za ním už frčí seriový port. Stačí to kuchnout na správným místě a lze posílal příkazy ze seriového portu arduina na CAN.
Spíš jde o to zjistit ty příkazy. Někde mám napsaný nějaký příkazy co jsem našel na netu např. na vymazání dat DPF, regeneraci... Zjistit ty běžný příkazy na vyčtení průběhu regenerace atd. by nebyl zas takový problém. Bude to profláklý, případně by stačilo zachytávat komunikaci na seriovém portu např. při připojeném MultiECU atd., což je jedna aplikace puštěná souběžně s diagnostiku na zachycení komunikace.
Kreslit arduinem na vlastní display není věda.
Až potud bych to dal za pár týdnů/měsíců po večerech dohromady taky na úrovní toho co je na githubu.
Ale nejvíc práce by asi dalo naučit se kreslit na originální display a případně docílit ovládání tý krabičky originálníma tlačítkama v autě.
A něco jinýho je samozřejmě vyrobit to celý v nějakým kompaktním rozměru.
To už je jinej level a na to už člověk musí bejt někde úplně jinde. Vizm např. to co dělá PepaS pro Opely https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Problematika DPF u AR159
x-f: Jsem rád, že to není věda. Počkám, až to budeš mít hotový, vyzkoušený, a pak si to od tebe koupím :-))
Jinak taková technická k jinému tématu. Při vypalování filtru jsou v něm vysoké teploty, ale kolik tak stupňů můžou mít výfukové plyny někde na úrovni zadních tlumičů? Když dám při výpalu ruku před výfuk, tak to je horké, ale pochybuji, že to má víc jak 50-60st.
Jinak taková technická k jinému tématu. Při vypalování filtru jsou v něm vysoké teploty, ale kolik tak stupňů můžou mít výfukové plyny někde na úrovni zadních tlumičů? Když dám při výpalu ruku před výfuk, tak to je horké, ale pochybuji, že to má víc jak 50-60st.
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Adamsquare : věř, že ruku tam nedáš, pokud se nechceš spálit, myslím, že na youtubu najdeš videa co to umí udělat
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů