Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Zdravím. Toto je první vlákno, které píšu, takže se předem omlouvám za chyby.
Chtěl jsem se zeptat, zda-li se někdo potkal s tímto problémem, nebo by věděl, jak ho vyřešit.
Když auto nějakou dobu nenastartuji, většinou přes noc, někdy stačí i 4 hodiny bez aktivity, tak při prvním nastartování motor nechytne. Při druhém chytne, ale když nepošlapávám plyn, tak zdechne. A pořádně jede až na třetí nastartování. V servise dělali kontroly, zkoušeli různé věci a řekli mi, že vyzkoušeli všechno a že si neví rady. Jediná věc, která je napadla je aktualizace řídící jednotky. To jsem bohužel ale nenašel Alfa servis, ve kterém by měli správnou přípojku. Byl jsem v Ostravě, tam mi řekli, že mám moc staré auto a nemají na něj výbavu. Z ostatních servisů mi neodpovídají na maily.
Nevěděl by někdo co se děje a jak to spravit?
Předem děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
Chtěl jsem se zeptat, zda-li se někdo potkal s tímto problémem, nebo by věděl, jak ho vyřešit.
Když auto nějakou dobu nenastartuji, většinou přes noc, někdy stačí i 4 hodiny bez aktivity, tak při prvním nastartování motor nechytne. Při druhém chytne, ale když nepošlapávám plyn, tak zdechne. A pořádně jede až na třetí nastartování. V servise dělali kontroly, zkoušeli různé věci a řekli mi, že vyzkoušeli všechno a že si neví rady. Jediná věc, která je napadla je aktualizace řídící jednotky. To jsem bohužel ale nenašel Alfa servis, ve kterém by měli správnou přípojku. Byl jsem v Ostravě, tam mi řekli, že mám moc staré auto a nemají na něj výbavu. Z ostatních servisů mi neodpovídají na maily.
Nevěděl by někdo co se děje a jak to spravit?
Předem děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Ujed 500 km na Shell V-power racing 100 a uvidis ze se to srovna. Tenhle motor nemůže jezdit na nic co ma mene oktanu nez 100
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Tankuji jenom Vervu 100. Můžu zkusit tankovat na Shellce.enzo13 píše: 30.6.2025, pon 14:18 Ujed 500 km na Shell V-power racing 100 a uvidis ze se to srovna. Tenhle motor nemůže jezdit na nic co ma mene oktanu nez 100
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Nebo zkus plnotučný benzín od OMV.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Zkus kvalitni aditivum na čištění palivové soustavy a vycisti tuto membránu
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
A svíčky máš NGK?
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Svíčky od NGK jsou. Aditivum vyzkouším a dám vědět, jestli pomohlo. Děkuji za rady.
- MaWa
- Administrátor
- Příspěvky: 418
- Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Za mě Verva 100 už není co bývala...teď už jedině Shell Racing 100 nebo OMW těch 102 oktanů nebo kolik to mají...
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Měl jsem přesně stejný problém s 2.2JTS ve 159... Vyzkoušel jsem: výměnu váhy vzduchu, svíček, hadic sání za váhou, různá aditiva do benzínu, Shell/OMW/Benzina...
Nakonec jsem přišel na to, že to zřejmě způsobuje vytahaný rozvodový řetěz. Auto nic nehlásilo, teprve když jsem to rozdělal, zjistil jsem, že plastové vodítko řetězu je na kaši... Psal jsem o tom tady: viewtopic.php?t=23672&start=150#p510936
Takže můžeš klidně začít jako já - povyměňovat všechno, co se vyměnit dá, ale stejně tipuju, že skončíš u řetězu..
Nakonec jsem přišel na to, že to zřejmě způsobuje vytahaný rozvodový řetěz. Auto nic nehlásilo, teprve když jsem to rozdělal, zjistil jsem, že plastové vodítko řetězu je na kaši... Psal jsem o tom tady: viewtopic.php?t=23672&start=150#p510936
Takže můžeš klidně začít jako já - povyměňovat všechno, co se vyměnit dá, ale stejně tipuju, že skončíš u řetězu..

Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
jenom drobnou poznámku, jak píšou hoši výše - začal bych tankování - Verva100 už není E5, ALE E10, tzn. dvojnásobek sraček ten opravdu tomuto motoru nesvědčí. Jak se píše - shell racing 100 je pro mne snad jediné použitelné od "schelky"...., no a pak OMW, MOL, a Eurooil - prostě a jenom E10.
ale nenapsal jsi, kolik to má najeto - ony ty rozvody pak mohou být legitimní
ale nenapsal jsi, kolik to má najeto - ony ty rozvody pak mohou být legitimní
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Jen jednou jsem napoprvé nenastartoval a bylo to právě po natankování Vervy… Rozhodně začni změnou paliva a pak se uvidí.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Je těch 100 oct nezbytných? Předpokládám kvůli vysokému kompresnímu poměru. Tenhle motor neznám, ale E5 tankuju u Robinoil 98 oct. Tankuju to do všeho co mám, přestože Stelvio může brát i 95 E10.ivos píše: 1.7.2025, úte 20:45 Verva100 už není E5, ALE E10, tzn. dvojnásobek sraček ten opravdu tomuto motoru nesvědčí. Jak se píše - shell racing 100 je pro mne snad jediné použitelné od "schelky"...., no a pak OMW, MOL, a Eurooil - prostě a jenom E10.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Jo, a ještě mě napadlo - co podávací palivové čerpadlo? Opět jsem o tom psal někde tady: viewtopic.php?t=23672&start=125#p498477 Problém všech těchto čerpadel - plast popraská. Dovedl bych si představit, že se tudy může dostat vzduch do palivového vedení a způsobit popisované problémy.
Jak říkám, měl jsem úplně stejný problém, a vyřešil to až řetěz rozvodu, co si tak vzpomínám. Experimenty s různým palivem jsem taky dělal, moje 159 byla stejný ročník, nakonec jsem tankoval pouze Eurooil Optimal BA95 a klasiku natural 95 na AviaExpress, a startovala - a věřím, že pořád ještě startuje - na drc a bez kolísání otáček, misfiru a tak.
Jak říkám, měl jsem úplně stejný problém, a vyřešil to až řetěz rozvodu, co si tak vzpomínám. Experimenty s různým palivem jsem taky dělal, moje 159 byla stejný ročník, nakonec jsem tankoval pouze Eurooil Optimal BA95 a klasiku natural 95 na AviaExpress, a startovala - a věřím, že pořád ještě startuje - na drc a bez kolísání otáček, misfiru a tak.
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Děkuji za všechny rady. Když jsem se zeptal v servise, tak mi řekli, že se všechno měnilo a kontrolovalo. Auto totiž po příjezdu z Německa stálo asi půl roku v servisu. Jak tam budu příště, tak se zeptám na konkrétní věci zmíněné tady ve vláknu.
Co se týče paliva, tak jsem zkoumal i na anglických fórech a co jsem se právě dočetl bylo, že nezáleží na oktanech, protože motor snese 95 a výše, ale čím méně procent biosložky tím lépe. Takže určitě začnu tím, že si najdu benzinu, kde mají co nejméně procent a zkusím tankovat tam. Slyšel jsem, že EuroOil má prý i nula procent, takže to zkusím jako první.
Ještě jednou děkuji za rady.
Co se týče paliva, tak jsem zkoumal i na anglických fórech a co jsem se právě dočetl bylo, že nezáleží na oktanech, protože motor snese 95 a výše, ale čím méně procent biosložky tím lépe. Takže určitě začnu tím, že si najdu benzinu, kde mají co nejméně procent a zkusím tankovat tam. Slyšel jsem, že EuroOil má prý i nula procent, takže to zkusím jako první.
Ještě jednou děkuji za rady.
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
Eurooil 95
, no když myslíš... 
to už taky někdo tady laboroval, že vymění Selenii za Mogul, to by taky mohlo ušetřit pár korun


to už taky někdo tady laboroval, že vymění Selenii za Mogul, to by taky mohlo ušetřit pár korun
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Problém se startováním - Brera 2.2 JTS 2006
U Eurooil bych tankoval jenom a pouze 98 optimal, ale ten je na vybraných čerpačkách velmi zřídka. Cca poslední dva roky se Čepro spojilo se sití Robin oil a ta je zavážena palivy jako síť Eurooil. Tady leta beru naftu Optimal+ na když jedu s benzínem a je v trase, tak Optimal 98 - jinak jak píšu výše...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host