159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1164
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Tanguero » 30.7.2025, stř 11:08

Mám podobnou zkušenost, teď v červencu jeden výlet do Rakouského Melku na kola a druhý do Tater a pak jsem dolil 4dcl oleje, aby to bylo na horní rysce. Takže velikostí PCV to nebude. Jenže já takhle po dálnicí s ní vyjedu fakt jen jednou za rok.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Wanderer » 1.8.2025, pát 14:17

Tanguero píše: 30.7.2025, stř 11:08 Mám podobnou zkušenost, teď v červencu jeden výlet do Rakouského Melku na kola a druhý do Tater a pak jsem dolil 4dcl oleje, aby to bylo na horní rysce. Takže velikostí PCV to nebude. Jenže já takhle po dálnicí s ní vyjedu fakt jen jednou za rok.
Hlavně docela dobré zjištění bylo, že i když jsem to valil, motor byl při dojezdu na dotek studený, což při kratších vzdálenostech není šance, celkově to auto potřebovalo delší jízdu, asi jako každé :drivers:
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1164
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Tanguero » 4.8.2025, pon 09:43

No, já zas takový fanatik nejsem, že bych se po dojezdu šel pomazlil s motorem a tak poznal, zda je teplý, nebo studený :D
K té spotřebě oleje mi ještě teď psal jeden polák, že měnil kromě víka i nějaký ventil v sání, který měl být 1-cestný, ale vzdal to.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Wanderer » 5.8.2025, úte 09:22

Tanguero píše: 4.8.2025, pon 09:43 No, já zas takový fanatik nejsem, že bych se po dojezdu šel pomazlil s motorem a tak poznal, zda je teplý, nebo studený :D
K té spotřebě oleje mi ještě teď psal jeden polák, že měnil kromě víka i nějaký ventil v sání, který měl být 1-cestný, ale vzdal to.
Já jsem blázen na detaily a hlavně zvědavý, analýza musí být :smt024 Jo, ten jsem měnil měsíc z5, je to součást celeho sacího potrubí, tak se těžko shání,zpětný ventil v tom T se urval, auto trochu línější s menšíma ot a drobné vibrace, ze začátku to nešlo poznat, než se tam vytvořil mastný flek, drželo to v držáku, ale vejpůl...
weZoom-1750778624498.jpg
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1164
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Tanguero » 5.8.2025, úte 11:09

Tak teď jsi mě zmátl. Ten jednocesťák z PVC do sání jsem si našel a dá se sehnal přes Allegro, tak ho prubnu. Ale ty píšeš o nějakém ventilu na T-čku, to je na těch tenkých hadičkách pod nádobkou s chladicí kapalinou na obrázku? To je co za vedení?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Wanderer
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 22.5.2024, stř 20:22
Bydliště: Beskydy

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Wanderer » 5.8.2025, úte 18:50

Tanguero píše: 5.8.2025, úte 11:09 Tak teď jsi mě zmátl. Ten jednocesťák z PVC do sání jsem si našel a dá se sehnal přes Allegro, tak ho prubnu. Ale ty píšeš o nějakém ventilu na T-čku, to je na těch tenkých hadičkách pod nádobkou s chladicí kapalinou na obrázku? To je co za vedení?
55259589-8214-1-800 (1).jpg
Je k dostání pouze s celým manifoldem, nebo šíkovně nahrazen, mě ho každopádně našel Matůš Hůčík v jeho skladu a dal jsem mu za něj rád 20E... horní strana vede z5 mezi turbo a váhu, občas ti to tam přivede olejnaté páry a ty dle mého cestují zpátky do sání přes klapku a cestou vesele plní intercooler, bez OCT jsem občas při studeném startu musel trochu prošlápnout plyn, aby ten olej odletěl na stranu a pomalu dotekl na kremaci, jinak vystřelil tlak a motor byl bez potřebné dávky vzduchu cca 1 sec tak málem chcíp.. :D Tu zpětnou část jsem měl zlomenou, je to napojeno na další regulátor, který reguloval nic, sání mělo prostě díru.
Ty si myslel PCV klasicky, kdybys chtěl, na alegru jsem ho kupoval nějak na jaře, dám ti ho za polovic, byl v provozu cca 30km na test, protože mě strašně zajímalo co se stane, když vrátím originál místo svého :D https://auto.bazos.cz/inzerat/205226240 ... ventil.php
Nemám k němu jen krabičku a pérko, jinak je stejný jak z alegra teď za 900 :pivko
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1164
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 1.8TBI chyby diag P0134, P0340, P0420

Příspěvek od Tanguero » 6.8.2025, stř 08:39

A já se divil kdopak ten ventil na bazosu prodává a to si ty! :D No příští týden mám dovolenou, tak to porfouknu a dám vědět. Zkontroluju i to vedení na sání, ale tam já myslím žádný problém nemám.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host