Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 5.11.2025, stř 10:02

Batéria bola do plna nabitá pred odosielanim z eshopu. Alebo tak mi vravel predajca ...
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 603
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 5.11.2025, stř 13:01

Kto by to tam robil...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1111
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od michal96 » 5.11.2025, stř 13:09

Pistuk_14 píše: 5.11.2025, stř 10:02 Batéria bola do plna nabitá pred odosielanim z eshopu. Alebo tak mi vravel predajca ...
… tak určitě 😂
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1175
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Tanguero » 6.11.2025, čtv 08:43

Když tu sleduju problémy s tzv. Inteligentním dobíjením, tak se mi jako vystudovanému mokro-elektroniko-technikovi s praxí v programování a provozování obstarožních aut s akumulátory na konci života, otevírá kudla v kapse. Ono se to IBS dá naprogramovat dvěma způsoby. První je na podmínku minimální použitelné kapacitu aku a tu držet a dobíjet co nejméně. Ten druhý způsob je nabít co nejdříve na maximální možnou kapacitu, tu držet a dobíjení omezit až po dobití. Jenže takhle by IBS neukázala žádné úspory při tzv. městském cyklu a kratších jízdách. A to by znamelo nesplnění úkolu. Řešením je vrátit se zpátky do 80 let minulého století a od podzimu do jara to sychrovat prodlužkou a nabíječkou.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1437
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 6.11.2025, čtv 12:27

Ja si snad udelam cas a to nabijen zkusim zachytit do grafu nejakou delsi, technickou projizdkou. Ja tyhle vase problemy nastesti vubec nepozoruju. Giulii mam uz pres 6 let a mam v ni furt puvodni baterku. Jezdim kratke trasy do prace a z garaze a do garaze. Pravda je, ze s ni nejezdim v zime ve srackach, ale od jara do prvniho snehu. Ale mam i jine auto, ktere je temito vymozenostmi taky vybavene a zatim jsem nastesti nepozoroval nic o cem se tu pise.

Prijde mi to stejne jako s DPF. Kdyz jsem si poridil pred 15 lety 159 tak to bylo zhave tema. Kurvitko a vsechno spatne. Kuchalo se to ven a poradali se na to akce. Ja tu 159 mam stale a ten filtr tam je furt. Na tom aute jsem mel s leccim problem, ale ten fitlr to teda nebyl. A to s tim autem jezdim posledni roky podle mistnich diskuteru "smrtici", kratke vzdalenosti. Pravda, ale je, ze mi posledni dobou dava zabrat jinyma vecma. Chladic oleje sakl, olejove trubky sakly, alternator odesel, na svodech problem nevyreseny od predchoziho majitele, atd... To jsou ale veci, ktere proste prichazi starim auta, kteremu tahne na 20 let a 3 stovky tisic km. Posledni roky najezdi tak 5 - 7 tisic rocne, ale v zime a ve srackach vyhradne.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 6.11.2025, čtv 17:42

michal96 píše: 5.11.2025, stř 13:09
Pistuk_14 píše: 5.11.2025, stř 10:02 Batéria bola do plna nabitá pred odosielanim z eshopu. Alebo tak mi vravel predajca ...
… tak určitě 😂
Nejdem sa hádať.... Bolo objednané z battery-import.sk a čo čítam diskusie zatiaľ nikto stým nemal problém.
A ďalšia vec čo som si všimol aj zahraničné fóra presne toto sú x tém ohľadne baterky vs ibs senzor že stým majú proste problém. Takže asi súdruhovia udelali chybu no :-k
Zatiaľ u mňa funguje všetko, tak to neriešim. A ten ibs senzor keby aj chcel že chcípne dá sa objednať nový ...
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host