dymivosť
dymivosť
Kde môže byť chyba, keď moja alfa 166 2.4 JTD 20v, 2004 najazdených 195000 km pri zrýchľovaní veľmi čmudí do čierna. Teraz je síce čipnutá, ale robilo to aj pred čipom. Vymenil som filtre, váhu vzduchu, pozrel egr ventil a všetko ok.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
kouří to když prudce přidáš???
nebo když pomalu přidáváš plyn tak to nekouří?:??
nebo když pomalu přidáváš plyn tak to nekouří?:??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: dymivosť
Cmudi to aj napriklad pri rozbiehani z miesta-vidim to v spätnom zrkadle.Takisto pri jazde po dialnici na sestke a ked pridavam.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
nj záleží jak šlapeš na plyn, ptám se proto, že když je motor v pořádku a ty prudce slápneš na plyn tak to zadýmí a když šplapeš na plyn pomalu, polehoučku, plynule tak to nezadýmý
jinak ten motor jde jak?? skvěle?? nebo na pytel???
jinak ten motor jde jak?? skvěle?? nebo na pytel???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: dymivosť
Jako filtry nafty i vzduchu jo ?
Jinak tak základ váha vzduchu a nebo nechci strašit ale pokud už máš 190tis tak to můžou být klidně vstřiky. Dost záleží na co jezdila alfa předtím s bývalým majitelem, jestli na Shell nebo na kdoví jaké JZD
.Ono už tam prostě nemusí být to naprosto dokonalé rozptýlení nafty.
Jinak tak základ váha vzduchu a nebo nechci strašit ale pokud už máš 190tis tak to můžou být klidně vstřiky. Dost záleží na co jezdila alfa předtím s bývalým majitelem, jestli na Shell nebo na kdoví jaké JZD

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: dymivosť
O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Re: dymivosť
Mne to zadimy iba vtedy ak mam otacky tak 1700 a zrasu dam plyn na podlahu tak vyleti dym jak z pekla ale potom uz nic a ked pridavam pomaly normalne tak nezdymi ani bohovy 

Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Vstřiky neřeš, tím to nebude. Vstřik by byl slyšet, auto by jelo na pytel a mělo nepravidelné otáčky. Tento problém jsem taky řešil. Zkontroluj hadice od turba a intercooleru, může být některá prasklá, to je jeden z problému. Pokud auto tahá jak má a nežere, nech to plavat, něco si prostě občas zakouří. Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: dymivosť
no ja koukal do sani ,kdyz jsem oddelal hadici od intercooleru, a mam tam brutalni nanosy bordela,ale vycistit to , je pry hrozna prace...pry se toho musi hrozne rozebrat... uz jsi to delal ?Foli píše: Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
a jak muze mit spinave sani vliv na kourivost ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: dymivosť
Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
Dělal jsem to a není to zase taková pakárna jak se zdá. No vliv na kouřivost to má takovou, že když dáš plnej knedlík a tím sáním opravdu proletí rychle ten vzduch, tak sebou ztrhne nějakej ten bordel z toho sání a jde to do spalovacího prostoru tím pádem i z výfuku venRichie píše:no ja koukal do sani ,kdyz jsem oddelal hadici od intercooleru, a mam tam brutalni nanosy bordela,ale vycistit to , je pry hrozna prace...pry se toho musi hrozne rozebrat... uz jsi to delal ?Foli píše: Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
a jak muze mit spinave sani vliv na kourivost ?
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: dymivosť
Alfik píše:Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Ty alfiku vstřikama to není,to je jasné psal to foli. Aneb diagnostika přes internet

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
Zip166JTD píše:Alfik píše:Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Ty alfiku vstřikama to není,to je jasné psal to foli. Aneb diagnostika přes internet
Ne, ale zatím mu tu píšu věci, které si může udělat sám a zadarmo. Je škoda, že si dost lidí myslí, že je diagnostika zavede přesně na problém. řešil jsem tento problém co řeší Alfík u pár aut a jen v jednom případě to byl vstřik. A to byl ten vstřik slyšet, motor běžel nepravidelně a kolísavě. Pokud motor běží hladce, neškube, nemá divnej zvuk a nekolísá na volnoběh a při akceleraci, vstřik to na 99 procent nebude
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: dymivosť
Jinak nechápu co je na tom špatného, že se mu tu snažím poradit řešení, za které nedá ani korunku. Pokud ten problém tímto odstraní, tak ušetřil minimálně několik stovek za diagnostiku. Pokud nechá vyndat vstřiky, bude to už celkem balík a to nemluvím o tom, že při vyndání je velká šance, že ten vstřik se zničí. často ty vstřiky jsou zaoxidované v hlavě a jdou špatně vyndat ( praskne, musí se prostě poklepat kladivem a tím se poškodí atd....) Myslím že je mnohem lepší začít hledat problém co nejjednoduší cestou, která je pravděpodobnější než ty vstřiky.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: dymivosť
Ale to jo já to beru taky bych šel po vstřicích až jako jednu z posledních šancí to joo ale ne vždy může například vstřik tzv. zvonit a může to být tím já jen že jsi napsal naprosto s přehledem ,,vstřiky to nejsou´´ a ani jsi to auto neviděl to mě zaráží jinak určitě jít po tom nejjednodušším.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: dymivosť
Naco by tie vstreky vytahoval.Ved ich najskor zmeria,ako su na tom?Foli píše:Jinak nechápu co je na tom špatného, že se mu tu snažím poradit řešení, za které nedá ani korunku. Pokud ten problém tímto odstraní, tak ušetřil minimálně několik stovek za diagnostiku. Pokud nechá vyndat vstřiky, bude to už celkem balík a to nemluvím o tom, že při vyndání je velká šance, že ten vstřik se zničí. často ty vstřiky jsou zaoxidované v hlavě a jdou špatně vyndat ( praskne, musí se prostě poklepat kladivem a tím se poškodí atd....) Myslím že je mnohem lepší začít hledat problém co nejjednoduší cestou, která je pravděpodobnější než ty vstřiky.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: dymivosť
Moja alfa tiez pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu zadymila tak som to zacal riesit.Po kupe novej vahy vzduchu sa to zlepsilo ale aj tak este dymila sice menej ale dymila tak som sa rozhodol zaslepit EGR pretoze bol zaseknuty v otvorenej polohe tym padom mi sli spaliny a podobne bordele spat do sania.Tak som ho zaslepil a dymenie zmizlo ako to? Ak EGR ventil zostane zaseknuty v polohe kedy je otvoreny pusta vam spaliny spat do sania takze cisty vzduch ktory posle turbo do sacieho potrubia sa premiesa so spalinamy z EGR ventilu.Dochadza k ochudobneniu zmesi a to vedie k zhorsenemu prehoreniu paliva a nasledne ciernemu dymu z vyfuku.Riadiaca jednotka sice vie kedy EGR otvorit a kedy zatvorit no nevie o tom ci je otvoreny alebo zatvoreny (100kW) niektore maju ovladanie priamo na EGR takze vtedy vie ci sa zatvoril alebo nie.Pre kazdy z tychto rezimov kedy je otvoreny alebo zatvoreny riadiaca jednotka vytvara inu zmes ,lenze ked riadiaca jednotka zavrie EGR tak nezisti ci sa zatvoril alebo nie mysli si ze je zatvoreny cize zmes upravuje tak ako keby bol EGR zatvoreny,pri otvorenom riadiaca jednotka dava mensiu davku paliva aby prehorelo s nizkym obsahom kysliku vo vzduchu nasateho s vyfukovymi splodinami ked ho zavrie zvecsi sa davka paliva ktora ale pri zaseknutom otvorenom EGR nezhori dokonale kvoli zmesi chudobnej na kyslik. To je moj nazor na vec.



Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: dymivosť
Jednotka vstrekuje podla vahy,a ta je pred vstupom EGR do sania.Ked si prisaje cez EGR,prejde mensie mnozstvo vez vahu a naopak. A podla toho nadavkuje.Havlo166"]Moja alfa tiez pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu zadymila tak som to zacal riesit.Po kupe novej vahy vzduchu sa to zlepsilo ale aj tak este dymila sice menej ale dymila tak som sa rozhodol zaslepit EGR pretoze bol zaseknuty v otvorenej polohe tym padom mi sli spaliny a podobne bordele spat do sania.Tak som ho zaslepil a dymenie zmizlo ako to? Ak EGR ventil zostane zaseknuty v polohe kedy je otvoreny pusta vam spaliny spat do sania takze cisty vzduch ktory posle turbo do sacieho potrubia sa premiesa so spalinamy z EGR ventilu.Dochadza k ochudobneniu zmesi a to vedie k zhorsenemu prehoreniu paliva a nasledne ciernemu dymu z vyfuku.Riadiaca jednotka sice vie kedy EGR otvorit a kedy zatvorit no nevie o tom ci je otvoreny alebo zatvoreny (100kW) niektore maju ovladanie priamo na EGR takze vtedy vie ci sa zatvoril alebo nie.Pre kazdy z tychto rezimov kedy je otvoreny alebo zatvoreny riadiaca jednotka vytvara inu zmes ,lenze ked riadiaca jednotka zavrie EGR tak nezisti ci sa zatvoril alebo nie mysli si ze je zatvoreny cize zmes upravuje tak ako keby bol EGR zatvoreny,pri otvorenom riadiaca jednotka dava mensiu davku paliva aby prehorelo s nizkym obsahom kysliku vo vzduchu nasateho s vyfukovymi splodinami ked ho zavrie zvecsi sa davka paliva ktora ale pri zaseknutom otvorenom EGR nezhori dokonale kvoli zmesi chudobnej na kyslik. To je moj nazor na vec.![]()
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: dymivosť
Jasne Alfik mas pravdu davkuje hlavne podla vahy ale RJ ma inu davku paliva ked je EGR otvoreny alebo zatvoreny proste viem ze ked ho otvori tak cez vahu nepotecie tolko istu vzduchu tak ju upravi na to aby prehorela vo vzduchu ktory je obohateny o vyfukove spaliny.A ked ho zatvori tak ma zase inu davku paliva pretoze vtedy vie ze vsetok vzduch prejde cez vahu no lenze ak EGR zostane otvoreny a ma byt zavrety tak davka paliva nema sancu zhoriet uplne predoze vzduch je ochudobneny o kyslik vdaka vyfukovym spalinam prave zo zadreteho EGR ktory je otvoreny
.

Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: dymivosť
Takze pokial je EGR zaslepeny ics nevypisuje ziadnu hlasku?? ani nerozsvieti kontrolku vstreku?
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
Re: dymivosť
Hmm tak to neviem ale co som pozeral po inych forach tak ludia co si na JTDckach zaslepili EGR tak im vecsinou zmizlo obcasnie cukanie vykonova diera a dymenie na jednom fore riesili Fiat Doblo 1.9JTD auto nachvilu naskocilo a potom zdochlo kontrolovali elektriku vstreky a nakoniec to bolo upachanym EGRkom a pridretym turbom.Ale neviem ako je to mozne hold niekedy uplna banalita sa zda ako nevyrisitelny problem.
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: dymivosť
Chcem zaslepit EGR ale niektore auta maly po zaslepeni problemi .Preto sa pytam ci nieco nevypise ics
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
Re: dymivosť
Ake mali problemy? Este som o tom nepocul
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: dymivosť
od isteho rocniku to sice zaslepis,ale vybehne ti kontorlka motora a nikto to nevie osetrit softom aby to zhaslo.
Moj nazor je,ze je to hlupost zaslepovat,za prve,ak sa to zaslepi na oboch koncoch mas prikurovanie vody vyfukovymi plynmi odpojene,hlavne na novsich modeloch,EGR sa pri 2500ot zatvara,cize na rozjazde to nepocitis nejak extra ,v zimnych mesiacoch to pomaha v znacnej miere zohriatiu motora,kedze saje teply vzduch z vyfukov.To ze to zasiera je ina vec,ale pocitam ze pri navrhovani motora s tym pocitali nema to negativny vplyv vo vacsej miere asi na nic.
A vybrat si kat,zaslepit EGR a pootm na kazdej krizovatke pri otoceni vetra citit ten dizlovy smrad ,to mne osobne dost vadi .SU aj efektivnejsie sposoby zvysenia vykonu ,lebo pojem optimalizacia tu urcite nieje na mieste,ak si skupinka ludi co si to zaslepi mysli,ze preserie tym konstrukterov ktori sa zaoberaju tymto motorom uz 10tky rokov. Pekny den
.
Toto som nasiel na nete!!!
Moj nazor je,ze je to hlupost zaslepovat,za prve,ak sa to zaslepi na oboch koncoch mas prikurovanie vody vyfukovymi plynmi odpojene,hlavne na novsich modeloch,EGR sa pri 2500ot zatvara,cize na rozjazde to nepocitis nejak extra ,v zimnych mesiacoch to pomaha v znacnej miere zohriatiu motora,kedze saje teply vzduch z vyfukov.To ze to zasiera je ina vec,ale pocitam ze pri navrhovani motora s tym pocitali nema to negativny vplyv vo vacsej miere asi na nic.
A vybrat si kat,zaslepit EGR a pootm na kazdej krizovatke pri otoceni vetra citit ten dizlovy smrad ,to mne osobne dost vadi .SU aj efektivnejsie sposoby zvysenia vykonu ,lebo pojem optimalizacia tu urcite nieje na mieste,ak si skupinka ludi co si to zaslepi mysli,ze preserie tym konstrukterov ktori sa zaoberaju tymto motorom uz 10tky rokov. Pekny den

Toto som nasiel na nete!!!
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host