dymivosť

alfar

Příspěvky: 73
Registrován: 2.4.2008, stř 21:41

dymivosť

Příspěvek od alfar » 18.7.2009, sob 19:12

Kde môže byť chyba, keď moja alfa 166 2.4 JTD 20v, 2004 najazdených 195000 km pri zrýchľovaní veľmi čmudí do čierna. Teraz je síce čipnutá, ale robilo to aj pred čipom. Vymenil som filtre, váhu vzduchu, pozrel egr ventil a všetko ok.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Milano75 » 18.7.2009, sob 19:15

kouří to když prudce přidáš???

nebo když pomalu přidáváš plyn tak to nekouří?:??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

alfar

Příspěvky: 73
Registrován: 2.4.2008, stř 21:41

Re: dymivosť

Příspěvek od alfar » 18.7.2009, sob 22:19

Cmudi to aj napriklad pri rozbiehani z miesta-vidim to v spätnom zrkadle.Takisto pri jazde po dialnici na sestke a ked pridavam.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Milano75 » 18.7.2009, sob 22:25

nj záleží jak šlapeš na plyn, ptám se proto, že když je motor v pořádku a ty prudce slápneš na plyn tak to zadýmí a když šplapeš na plyn pomalu, polehoučku, plynule tak to nezadýmý

jinak ten motor jde jak?? skvěle?? nebo na pytel???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: dymivosť

Příspěvek od Zip166JTD » 19.7.2009, ned 00:46

Jako filtry nafty i vzduchu jo ?
Jinak tak základ váha vzduchu a nebo nechci strašit ale pokud už máš 190tis tak to můžou být klidně vstřiky. Dost záleží na co jezdila alfa předtím s bývalým majitelem, jestli na Shell nebo na kdoví jaké JZD :) .Ono už tam prostě nemusí být to naprosto dokonalé rozptýlení nafty.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

alfar

Příspěvky: 73
Registrován: 2.4.2008, stř 21:41

Re: dymivosť

Příspěvek od alfar » 19.7.2009, ned 09:15

O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: dymivosť

Příspěvek od Havlo166 » 22.7.2009, stř 10:35

Mne to zadimy iba vtedy ak mam otacky tak 1700 a zrasu dam plyn na podlahu tak vyleti dym jak z pekla ale potom uz nic a ked pridavam pomaly normalne tak nezdymi ani bohovy [-X
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Foli » 23.7.2009, čtv 12:38

alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.

Vstřiky neřeš, tím to nebude. Vstřik by byl slyšet, auto by jelo na pytel a mělo nepravidelné otáčky. Tento problém jsem taky řešil. Zkontroluj hadice od turba a intercooleru, může být některá prasklá, to je jeden z problému. Pokud auto tahá jak má a nežere, nech to plavat, něco si prostě občas zakouří. Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: dymivosť

Příspěvek od Richie » 23.7.2009, čtv 12:43

Foli píše: Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
no ja koukal do sani ,kdyz jsem oddelal hadici od intercooleru, a mam tam brutalni nanosy bordela,ale vycistit to , je pry hrozna prace...pry se toho musi hrozne rozebrat... uz jsi to delal ?
a jak muze mit spinave sani vliv na kourivost ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: dymivosť

Příspěvek od Alfik » 24.7.2009, pát 00:53

alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Foli » 24.7.2009, pát 12:35

Richie píše:
Foli píše: Dále to bývá tím, že je bordel v sání. Sundat z motoru sání to hliníkové a uvidíš co tam bude za bordel. To když odstraníš, mohlo by to pomoci
no ja koukal do sani ,kdyz jsem oddelal hadici od intercooleru, a mam tam brutalni nanosy bordela,ale vycistit to , je pry hrozna prace...pry se toho musi hrozne rozebrat... uz jsi to delal ?
a jak muze mit spinave sani vliv na kourivost ?
Dělal jsem to a není to zase taková pakárna jak se zdá. No vliv na kouřivost to má takovou, že když dáš plnej knedlík a tím sáním opravdu proletí rychle ten vzduch, tak sebou ztrhne nějakej ten bordel z toho sání a jde to do spalovacího prostoru tím pádem i z výfuku ven
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: dymivosť

Příspěvek od Zip166JTD » 26.7.2009, ned 10:26

Alfik píše:
alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...

Ty alfiku vstřikama to není,to je jasné psal to foli. Aneb diagnostika přes internet :smt044
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Foli » 27.7.2009, pon 15:51

Zip166JTD píše:
Alfik píše:
alfar píše:O auto bolo postarane pri prvom majitelovi v servise v Brne-kupene nove v CR na op.leasing a teraz ja ako v bavlnke.Motor ide podla mna super-spotreba teraz na dovolenku SR-Taliansko 1640 km rodinna jazda 5,3 l.nakoniec skusim tie vstreky.
Zmeraj tie vstreky na prepadoch v akom su stave...

Ty alfiku vstřikama to není,to je jasné psal to foli. Aneb diagnostika přes internet :smt044

Ne, ale zatím mu tu píšu věci, které si může udělat sám a zadarmo. Je škoda, že si dost lidí myslí, že je diagnostika zavede přesně na problém. řešil jsem tento problém co řeší Alfík u pár aut a jen v jednom případě to byl vstřik. A to byl ten vstřik slyšet, motor běžel nepravidelně a kolísavě. Pokud motor běží hladce, neškube, nemá divnej zvuk a nekolísá na volnoběh a při akceleraci, vstřik to na 99 procent nebude
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: dymivosť

Příspěvek od Foli » 27.7.2009, pon 15:56

Jinak nechápu co je na tom špatného, že se mu tu snažím poradit řešení, za které nedá ani korunku. Pokud ten problém tímto odstraní, tak ušetřil minimálně několik stovek za diagnostiku. Pokud nechá vyndat vstřiky, bude to už celkem balík a to nemluvím o tom, že při vyndání je velká šance, že ten vstřik se zničí. často ty vstřiky jsou zaoxidované v hlavě a jdou špatně vyndat ( praskne, musí se prostě poklepat kladivem a tím se poškodí atd....) Myslím že je mnohem lepší začít hledat problém co nejjednoduší cestou, která je pravděpodobnější než ty vstřiky.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: dymivosť

Příspěvek od Zip166JTD » 27.7.2009, pon 19:35

Ale to jo já to beru taky bych šel po vstřicích až jako jednu z posledních šancí to joo ale ne vždy může například vstřik tzv. zvonit a může to být tím já jen že jsi napsal naprosto s přehledem ,,vstřiky to nejsou´´ a ani jsi to auto neviděl to mě zaráží jinak určitě jít po tom nejjednodušším.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: dymivosť

Příspěvek od Alfik » 28.7.2009, úte 13:47

Foli píše:Jinak nechápu co je na tom špatného, že se mu tu snažím poradit řešení, za které nedá ani korunku. Pokud ten problém tímto odstraní, tak ušetřil minimálně několik stovek za diagnostiku. Pokud nechá vyndat vstřiky, bude to už celkem balík a to nemluvím o tom, že při vyndání je velká šance, že ten vstřik se zničí. často ty vstřiky jsou zaoxidované v hlavě a jdou špatně vyndat ( praskne, musí se prostě poklepat kladivem a tím se poškodí atd....) Myslím že je mnohem lepší začít hledat problém co nejjednoduší cestou, která je pravděpodobnější než ty vstřiky.
Naco by tie vstreky vytahoval.Ved ich najskor zmeria,ako su na tom?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: dymivosť

Příspěvek od Havlo166 » 17.3.2010, stř 23:45

Moja alfa tiez pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu zadymila tak som to zacal riesit.Po kupe novej vahy vzduchu sa to zlepsilo ale aj tak este dymila sice menej ale dymila tak som sa rozhodol zaslepit EGR pretoze bol zaseknuty v otvorenej polohe tym padom mi sli spaliny a podobne bordele spat do sania.Tak som ho zaslepil a dymenie zmizlo ako to? Ak EGR ventil zostane zaseknuty v polohe kedy je otvoreny pusta vam spaliny spat do sania takze cisty vzduch ktory posle turbo do sacieho potrubia sa premiesa so spalinamy z EGR ventilu.Dochadza k ochudobneniu zmesi a to vedie k zhorsenemu prehoreniu paliva a nasledne ciernemu dymu z vyfuku.Riadiaca jednotka sice vie kedy EGR otvorit a kedy zatvorit no nevie o tom ci je otvoreny alebo zatvoreny (100kW) niektore maju ovladanie priamo na EGR takze vtedy vie ci sa zatvoril alebo nie.Pre kazdy z tychto rezimov kedy je otvoreny alebo zatvoreny riadiaca jednotka vytvara inu zmes ,lenze ked riadiaca jednotka zavrie EGR tak nezisti ci sa zatvoril alebo nie mysli si ze je zatvoreny cize zmes upravuje tak ako keby bol EGR zatvoreny,pri otvorenom riadiaca jednotka dava mensiu davku paliva aby prehorelo s nizkym obsahom kysliku vo vzduchu nasateho s vyfukovymi splodinami ked ho zavrie zvecsi sa davka paliva ktora ale pri zaseknutom otvorenom EGR nezhori dokonale kvoli zmesi chudobnej na kyslik. To je moj nazor na vec. :smt024 :smt023
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: dymivosť

Příspěvek od Alfik » 18.3.2010, čtv 10:39

Havlo166"]Moja alfa tiez pri prudkom zosliapnuti plynoveho pedalu zadymila tak som to zacal riesit.Po kupe novej vahy vzduchu sa to zlepsilo ale aj tak este dymila sice menej ale dymila tak som sa rozhodol zaslepit EGR pretoze bol zaseknuty v otvorenej polohe tym padom mi sli spaliny a podobne bordele spat do sania.Tak som ho zaslepil a dymenie zmizlo ako to? Ak EGR ventil zostane zaseknuty v polohe kedy je otvoreny pusta vam spaliny spat do sania takze cisty vzduch ktory posle turbo do sacieho potrubia sa premiesa so spalinamy z EGR ventilu.Dochadza k ochudobneniu zmesi a to vedie k zhorsenemu prehoreniu paliva a nasledne ciernemu dymu z vyfuku.Riadiaca jednotka sice vie kedy EGR otvorit a kedy zatvorit no nevie o tom ci je otvoreny alebo zatvoreny (100kW) niektore maju ovladanie priamo na EGR takze vtedy vie ci sa zatvoril alebo nie.Pre kazdy z tychto rezimov kedy je otvoreny alebo zatvoreny riadiaca jednotka vytvara inu zmes ,lenze ked riadiaca jednotka zavrie EGR tak nezisti ci sa zatvoril alebo nie mysli si ze je zatvoreny cize zmes upravuje tak ako keby bol EGR zatvoreny,pri otvorenom riadiaca jednotka dava mensiu davku paliva aby prehorelo s nizkym obsahom kysliku vo vzduchu nasateho s vyfukovymi splodinami ked ho zavrie zvecsi sa davka paliva ktora ale pri zaseknutom otvorenom EGR nezhori dokonale kvoli zmesi chudobnej na kyslik. To je moj nazor na vec. :smt024 :smt023
Jednotka vstrekuje podla vahy,a ta je pred vstupom EGR do sania.Ked si prisaje cez EGR,prejde mensie mnozstvo vez vahu a naopak. A podla toho nadavkuje.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: dymivosť

Příspěvek od Havlo166 » 18.3.2010, čtv 13:19

Jasne Alfik mas pravdu davkuje hlavne podla vahy ale RJ ma inu davku paliva ked je EGR otvoreny alebo zatvoreny proste viem ze ked ho otvori tak cez vahu nepotecie tolko istu vzduchu tak ju upravi na to aby prehorela vo vzduchu ktory je obohateny o vyfukove spaliny.A ked ho zatvori tak ma zase inu davku paliva pretoze vtedy vie ze vsetok vzduch prejde cez vahu no lenze ak EGR zostane otvoreny a ma byt zavrety tak davka paliva nema sancu zhoriet uplne predoze vzduch je ochudobneny o kyslik vdaka vyfukovym spalinam prave zo zadreteho EGR ktory je otvoreny :pivko .
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

kaso1
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Registrován: 9.12.2009, stř 00:26
Bydliště: Puchov/Slovakia

Re: dymivosť

Příspěvek od kaso1 » 18.3.2010, čtv 15:07

Takze pokial je EGR zaslepeny ics nevypisuje ziadnu hlasku?? ani nerozsvieti kontrolku vstreku?
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: dymivosť

Příspěvek od Havlo166 » 18.3.2010, čtv 16:03

Hmm tak to neviem ale co som pozeral po inych forach tak ludia co si na JTDckach zaslepili EGR tak im vecsinou zmizlo obcasnie cukanie vykonova diera a dymenie na jednom fore riesili Fiat Doblo 1.9JTD auto nachvilu naskocilo a potom zdochlo kontrolovali elektriku vstreky a nakoniec to bolo upachanym EGRkom a pridretym turbom.Ale neviem ako je to mozne hold niekedy uplna banalita sa zda ako nevyrisitelny problem.
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

kaso1
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Registrován: 9.12.2009, stř 00:26
Bydliště: Puchov/Slovakia

Re: dymivosť

Příspěvek od kaso1 » 18.3.2010, čtv 18:25

Chcem zaslepit EGR ale niektore auta maly po zaslepeni problemi .Preto sa pytam ci nieco nevypise ics
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: dymivosť

Příspěvek od Havlo166 » 18.3.2010, čtv 19:36

Ake mali problemy? Este som o tom nepocul
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

kaso1
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Registrován: 9.12.2009, stř 00:26
Bydliště: Puchov/Slovakia

Re: dymivosť

Příspěvek od kaso1 » 18.3.2010, čtv 20:02

od isteho rocniku to sice zaslepis,ale vybehne ti kontorlka motora a nikto to nevie osetrit softom aby to zhaslo.
Moj nazor je,ze je to hlupost zaslepovat,za prve,ak sa to zaslepi na oboch koncoch mas prikurovanie vody vyfukovymi plynmi odpojene,hlavne na novsich modeloch,EGR sa pri 2500ot zatvara,cize na rozjazde to nepocitis nejak extra ,v zimnych mesiacoch to pomaha v znacnej miere zohriatiu motora,kedze saje teply vzduch z vyfukov.To ze to zasiera je ina vec,ale pocitam ze pri navrhovani motora s tym pocitali nema to negativny vplyv vo vacsej miere asi na nic.
A vybrat si kat,zaslepit EGR a pootm na kazdej krizovatke pri otoceni vetra citit ten dizlovy smrad ,to mne osobne dost vadi .SU aj efektivnejsie sposoby zvysenia vykonu ,lebo pojem optimalizacia tu urcite nieje na mieste,ak si skupinka ludi co si to zaslepi mysli,ze preserie tym konstrukterov ktori sa zaoberaju tymto motorom uz 10tky rokov. Pekny den :).
Toto som nasiel na nete!!!
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR

kaso1
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Registrován: 9.12.2009, stř 00:26
Bydliště: Puchov/Slovakia

Re: dymivosť

Příspěvek od kaso1 » 18.3.2010, čtv 20:18

Preto sa pytam na tu kontrolku a ics
Alfa 166 2.4jtd
kawasaki ninja
ex.Honda 600 CBR

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti