2L TS mrtvý motor

Odpovědět
MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 22:26

:smt100
Ahoj chlapi..mám prosbu, popíšu tu svůj problém, kdyby někoho napadlo co s tim, pisněte..
..koupil jsem alfu156 a samozřejmě jak jinak bez motoru..tak jsem se jal shánět díly, první byl blok z roku 2005 s cca 15000km najetými, klikou,ojnicemi a písty..hlavu a vše okolo motoru jsem měl..
blok se osadil novými šálami, gufery, pístní kroužky goetze, kladky rozvodů nové atd..atd..
na hlavě byly dva výfukové ventily přihnuté, tak jsem také posháněl nové..
motor se poskládal z nových dílů,jenže.......když došlo na nastavení rozvodů byl průšvih...ale sehnal jsem přípravky tak vše vypadalo ok...
motor běhá...ale jak!
cca 1000km zajíždění, teď mam zhruba 9000km..motor je lenoch..
---pro představu: 2.kvalt a plný plyn od 1000otáček - 1000-2000celkem táhne , ve 2000najednou mrtvé místo , 2100-3500celkem táhne , 3500-6000 když nepočítám cukání tak "celkem" táhne........zrychlení 0-100 za 13s.... :smt102 .....
kdyby se někomu chtělo,může popsat nastavení rozvodů s přípravky(kolik před úvratí atd..)..
jinak...diagnostika ukayuje vše ok...... :smt013

díky všem, Marek.....

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Aleš » 19.5.2009, úte 22:41

Zkoušel jsi vyčistit váhu vzduchu? Reset ř.j?
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 22:55

váha čištěna 2x - s jednotkou si povídá, reset ř.j. přes diagnostiku myslim byl..nebo jde i jinak bez diag?

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Aleš » 19.5.2009, úte 22:59

Jaká je spotřeba? Měřili jste tlaky?
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 23:01

tlaky cca 10-11atm....a spotřeba?..jak jinak než ukrutná..žere to i trávu u silnice

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 23:03

cca 12l hooodně lehká noha....ale to vše bez výkonu

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Aleš » 19.5.2009, úte 23:11

Už mě nic nenapadá.Chtělo by si to poslechnout.Myslím,že rozvodama to nebude.To by dělalo větší "bordel" a při použití přípravků na tom není moc co pokazit.
Ted čtu"Kolik před úvratí atd."Rozvody se nastavují při horní úvraťi prvního válce.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 23:17

...právě že mi dělá starost to nastavení...tenkrát v tý krabici s přípravky nebyl měřák na polohu pístu a někde v nějakym italskym návodu jsem se dočetl, že jsou značky na klice na výfukový vačce a na rozvoďáku...a ony tam byly...tak jsem to seknul na ně...ale nevim...asi to je blbost,budu muset sehnat přípravky znovu...
jinak jsem ještě nenapsal že motoru kolísají posledních 1000km otáčky...z 1000 na ani ne 500 a zpět na 1000...pořád....

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 19.5.2009, úte 23:20

Aleš píše: Ted čtu"Kolik před úvratí atd."Rozvody se nastavují při horní úvraťi prvního válce.
ale horní úvrať je na klice 2zuby doleva a 2zuby doprava...

to mam točit podle směru točení motoru až do horní úvratě? :smt089

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od cooper.mb » 20.5.2009, stř 07:37

Ahoj! Zavolej panu Michalcovi http://www.alfa-romeo-go-motors.wgz.cz/ on ti poradí jak nastavit rozvody!!! je tam číslo

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Richie » 20.5.2009, stř 08:42

odkud jsi ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od JiVi » 20.5.2009, stř 08:50

MarekB píše:...právě že mi dělá starost to nastavení...tenkrát v tý krabici s přípravky nebyl měřák na polohu pístu a někde v nějakym italskym návodu jsem se dočetl, že jsou značky na klice na výfukový vačce a na rozvoďáku...a ony tam byly...tak jsem to seknul na ně...ale nevim...asi to je blbost,budu muset sehnat přípravky znovu...
jinak jsem ještě nenapsal že motoru kolísají posledních 1000km otáčky...z 1000 na ani ne 500 a zpět na 1000...pořád....
na kolisani otacek zkus zakladni nastaveni skrtici klapky.

pokud to cuka pri zatahu - nemas nekde falesny sani?, je lambda ok? jsou ok civky?
Alfa Romeo 156 1.9JTD

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 20.5.2009, stř 17:29

..jsem ze žamberka..

jinak lambda a cívky byly ok, nevim jak teď...jak nastavit klapku? jen diagnostikou?

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Aleš » 20.5.2009, stř 21:15

Horní úvrat na prvním válci najdeš jednoduše,když vyšroubuješ svíčku a do válce strčíš např šroubovák.Není to na setiny,ale o zub se nesekneš.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 21.5.2009, čtv 08:31

jj, shánim teď přípravky abych to mohl překontrolovat jestli je to nastaveno správně..pak pujdu dál..

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 21.5.2009, čtv 10:43

...za jakých podmínek se natáčí sací vačka?..je to ovlivněno otáčkami, nebo zátěží motoru?

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od misokgb » 21.5.2009, čtv 16:05

Malo by to byt zavisle od tlaku oleja teda +/- od otacok :smt024
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 21.5.2009, čtv 17:47

to ano,ale natáčení vačky olejem ovládá řídící jednotka motoru přes elektromagnet. ventil...nebo nemám pravdu?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Harous » 21.5.2009, čtv 17:59

Mas pravdu. Mela by si to ridit ECU, ale na zaklade jakych vstupnich udaju nevim. :(
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 21.5.2009, čtv 19:44

stáva se, že na dálnici při zrychlování v otáčkách motor mění kvalitně zvuk...od klasicky utahaného skočí na ostrý sportovní a ypět..tak mi to přijde..přikládal jsem to k nesmyslnému natáčení vačky....

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Aleš » 21.5.2009, čtv 20:50

MarekB píše:to ano,ale natáčení vačky olejem ovládá řídící jednotka motoru přes elektromagnet. ventil...nebo nemám pravdu?
Myslím,že to bylo na TS v 75ce.Ve 156 je to čistě hydraulická záležitost.Jestli je to jinak,rád se poučím.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

kolumb155

Příspěvky: 1
Registrován: 25.3.2008, úte 22:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od kolumb155 » 21.5.2009, čtv 23:59

Ze zkušenosti co sem měl se svojí 155 1,8TS 16V tak bych chybu hledal v těch rozvodech - resp. v jejich nastaveních. Příznaky u mě byly - kolísání otáček na volnoběhu 1000-500 (občas to i chcíplo), chvíli to táhlo jak sviňa pak zas nic (kolem 6000 pak najednou útlum, do 3000 taky nic moc), co bylo dost nepříjemný tak při prudké akceleraci nebo při rozjezdu to pěkně škaredě cuklo a problikla kontrolka ECU (jinak nesvítila). Zkoušel jsem všechno možný vyčistit klapku, těsnost sání, tlak paliva, zkontroloval elektriku (konektory, relé, cívky, reset ECU...), čidla který šly proměřit tak jsme proměřil vše OK, nový zap. kabely, váha nová, lambda taky, dokonce i kat jsem vyndal jestli není zanesenej... nakonec jsem jednou nasraně párkrát protůroval a spadlo to do nouzáku celý (kontrolka ECU) - do 3000 se to dusilo a byl problém se vůbec rozjet tak jsem to vzdal a odvezl do servisu na dialízu - tam nakonec zjistili že elektrika je OK a rozvody jsou mimo (nesedí značky) tak mi chtěli nadat co jsem s tím vyváděl ale nakonec jim to nedalo a mrkli dolů na kliku a zjistili že je střihnutej klínek rozvodovýho kolečka (prej se to občas stane když se povoluje řemenice kliky rázovým utahovákem, občas je to přirezlý, měl jsem asi třičtvrtě roku po komplet rozvodech který mi zas pro změnu dělali jinde taky s přípravkama) to způsobovalo vůli v rozvodech a ECU pak předstih jednou spočítala a jednou ne až se to nakonec pootočilo tak že už to nespočítala vůbec. Jinak myslím že říkal že na to přišel tak že mu neseděli značky na setrváku a vačkách ale už to bohužel nevím přesně. Známej měl podobnej problém na Mařeně 1,8 kdy se mu taky zdálo že auto nejede tak jak má a nakonec se zjistilo že měl rozvody o pár zoubků jinde (a to mu taky předtím dělali rozvody v servisu kde by tomu měli rozumět...). Takže pokud je elektrika OK tak bych šel po těch rozvodech a jejich nastavení. Snad ti to pomůže. (Pokud jsi z Brna a okolí mohu doporučit servis Petrásky z Brna-Slatina jako motoráři tomu opravdu rozumí, 2x už mě úspěšně reinkarnovali Alfici včetně tohoto)

Jinak TS 16V mají sací vačku natáčenou hydraulicky tlakem oleje - olej do variátoru pouští elektroventil kterej ovládá ECU - funguje to myslím od teploty motoru min. 40°C a ve třech pásmech otáček - tuším v nízkých vypnuto, ve středních zapnuto a ve vysokých zase vypnuto přesněji bych se musel podívat
ROSSO AR 155 1.7TS 16V 140PS -96

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 22.5.2009, pát 10:45

..tohle jsem potreboval..uz mam objednane pripravky,zacnu rozvody..

Nevite nekdo,kde sehnat podrobny navod na nastaveni?..v cestine? Nekde jsem nasel tady na webu v nemcine,ale to jsem z toho mimon..

MarekB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 10.10.2008, pát 15:32

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od MarekB » 22.5.2009, pát 10:50

Aleš píše:
MarekB píše:to ano,ale natáčení vačky olejem ovládá řídící jednotka motoru přes elektromagnet. ventil...nebo nemám pravdu?
Myslím,že to bylo na TS v 75ce.Ve 156 je to čistě hydraulická záležitost.Jestli je to jinak,rád se poučím.
Ne,ne.. Na 156 jsou olejove kanaly v sani kde je i ventil ktery ovlada jednotka..kdyz pripojim ventil natvrdo motor zdechne..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2L TS mrtvý motor

Příspěvek od Kůrkyn » 22.5.2009, pát 12:54

Tady je povídání o variátoru a nastavení rozvodů na TS.
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopi ... c&start=60

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů