Torzní tuhost karoserie

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Petan » 20.4.2009, pon 21:34

V návaznosti na příspěvek nade mnou písnu tohle, teď mám rozdělaný předek na 156ce a zase jen nevěřícně kroutím hlavou a všichni kolem, jak to soudruzi z FIATU s.p.a. mysleli s bezpečností osádky ve 156ce, přirovnání deformační přední zóny k papirovému kartonu myslím sedí, ta kastle je opravdu z bláta, při mých závodnických choutkách na tohle docela dost často myslím...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Milano75 » 20.4.2009, pon 21:41

jo stačí se podívat na crash test 156 vede si podobně jako škoda 100
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8492
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Harous » 20.4.2009, pon 22:20

AR 156 nikdy oficialni crashtest neabsolvovala. A nedelal bych si iluze ani o tehdejsi konkurenci. A ze je kastle z blata bych vzhledem k jeji tuhosti v krutu taky netvrdil. Ne ze bych zamenoval tuhost v krutu a deformacni zony, ale neverim, ze by pri cumaku z blata mela 156 tak vysoky hodnoty tuhosti v krutu. V ty dobe prakticky na urovni jen zavodnich aut. Zaklad vidim v tom nejezdit jak hovado. :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Petan » 20.4.2009, pon 22:36

To o čem píšu je holá praxe, rovnat na stolici Fiata a VW je opravdu rozdíl a člověk nemusí dvakrát zkoumat tabulkové hodnoty, když se občas k něčemu takovému dostaneš, jednou dvakrát, vícekrát opravdu vidíš ty rozdíly... to samé KIA, to je podle mě "specialista", ty auta jsou ošizené podobně. Třeba 156ka má v předu "pouze" jakýsi tvarovaný profil, ten je podobný na Mařeně atd., který když chytneš do teplých váží sotva pár kilo, mrkneš na stejný rok VW a v předu najdeš profilovanou traverzu hrubým odhadem važící téměř třikrát víc... a to se pozastavuju u jednoho dílu. Tak je asi jasné, co se tím sleduje ale na úkor čeho, to je otázka.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Milano75 » 21.4.2009, úte 07:22

mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Richie » 21.4.2009, úte 08:01

Milano75 píše:mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost


viz:
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -romeo-156

odstavec koncepce....
Torzní tuhost karoserie, kterou se Alfa 156 pyšní, byla v době uvedení na trh jednou z nejlepších hodnot, jakou komerční vozy dosahovaly.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Petan » 21.4.2009, úte 08:22

Dokážu si představit, co je za pojmem torzní tuhost ale teď mne zajímá, jak torzní tuhost ovlivňuje-omezuje deformační sílu při čelním nárazu? Pokud se nemýlím, tak při čelním nárazu se o kroutícím momentu bavit moc nebudeme... http://www.auto.cz/main.php?akce=pojem& ... te=slovnik
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Radim » 21.4.2009, úte 08:31

tuhost v krutu nemá nic společnýho s deformačními zónami. tuhost kastle je dobrá kvůli chování při jízdě, protože se neposouvá to milimetrově nastavené uložení náprav a deformační zóny mají souvislost s pasivní bezpečností - nárazem. 156 určitě není přeboérník v čelním náratzu, ale uvědomte si, že je to auto konstrukčně z roku 1997, resp ještě starší - to bylo uvedení na trh. dobová konkurence, včetně aut o třídů výš jako A6 typ b5 měla dvě nebo tři hvězdy.. zlomový rok byl cca 99-00, tam už všichni dělali zhruba 4 hvězdičky. další věc - nemám pro to důkazy, ale jsem přesvědčen že v průběhu výroby docházelo k postupnému vylepšování těchto parametrů, je to dobře vidět i an stoupající pohotovostní hmotnosati stejně motorizovaných modelů v průběhu let 97-05.
Alfetta GTV L

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Petan » 21.4.2009, úte 08:55

:wink: stačí. Dík, v podstatě to jen potvrdilo moje vlastní uváhy o pojmu torzní tuhost, a určitě je hodně i na tom roku konstrukce.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od modenaboy » 16.2.2010, úte 19:59

Harous píše:AR 156 nikdy oficialni crashtest neabsolvovala. :(
A co tohle?
Přílohy
156-084.jpg
BMW 730d, Superb TDI

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od modenaboy » 16.2.2010, úte 20:02

Testovalo se poctivě
Přílohy
156-082.jpg
BMW 730d, Superb TDI

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od JendaV6 » 16.2.2010, úte 23:05

Milano75 píše:mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost
156tka (rok 1997) mela tuhost asi 18700 NM/deg coz byla hodnota vetsi nez trebas u BMW E46 (1998) ktery melo kolem 18000 Nm/deg i vetsi nez petidverovej Golf IV (1997) ktery mel okolo 17900 Nm/deg (ten mel navic mel vyhodu v kratsim rozvoru - obecne plati cim kratsi a sirsi auto je, tim tuzsi).

Hodnota znamena jakym krouticim momentem je potreba na kastli pusobit kolem podelne osy, aby se v miste mezi predni a zadni napravou zkroutila o jeden stupen.

Takze tuhost 156tce ve svym roce uvedeni rozhodne nechybela. Dneska je to jinak a 159 ma kolem 32000 NM/deg coz je v jeji tride opet spicka.

Nicmene torzni tuhost nema prakticky vliv na celni deformacni zony. 147dmicka (vychazi ze 156ky) dostala v roce 2001 3 hvezdy (http://www.euroncap.com/tests/alfa_romeo/147.aspx) coz rozhodne nebylo moc kdyz Golf IV mel v roce 1998 hvezdy ctyri. Takze holt ta traverza funguje... :???:
Naposledy upravil(a) JendaV6 dne 19.2.2010, pát 00:11, celkem upraveno 1 x.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Eneck155 » 18.2.2010, čtv 19:09

kdo by se zas s tou traverzou tahal :D
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

rk1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2009, úte 22:49
Bydliště: Pardubice

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od rk1 » 18.2.2010, čtv 19:21

Jedna hvězdička v testech se dává za akustickou signalizaci nezapnutých pásů.Takže rozdíl jedné hvězdy není tak moc
Ford Windstar 3.0 V6
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9

gufy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 2.3.2010, úte 12:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od gufy » 14.3.2010, ned 12:41

no nevim panove ale nechtel bych s AR156 nekdy potkat nejaky strom nebo sloup oproti memu predeslemu autu volvo 440GLXI je vazne jak z papiru :) nejezdit jak zavodnik a predvidat at vam to jezdi a.vs.s
alfa romeo 156 1.8Ts rv.99

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Milano75 » 14.3.2010, ned 14:28

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8492
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Harous » 14.3.2010, ned 15:59

Jenže bůhví co je to za testy. Oficiálním crashtestem ENCAP nikdy neprošla. Tím prošla 147 s nevalným výsledkem kdy jí při nárazu prasknul nějakej svár. Obvyklá praxe automobilek zopakovat test s jiným kusem taliánům evidentně žíly netrhala a nic se neřešilo. :smt102
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

vanDave
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 4.6.2011, sob 23:43
Bydliště: za Brnem

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od vanDave » 16.6.2012, sob 12:03

Včera jsem náhodou na youtube narazil na to video s crashtestem žluté 156 v sedanu (pro TUV/Autobild) a taky jsem se sděsil.
Přední příčný nosník opravdu jakoby z oka vypadl ještě z Fiatu Tipo/Bravo.
Stejně si ale myslím, že větší část energie při nárazu pohlcují boční nosníky a motor.

Jak už se tady psalo, Alfa 147 dostala u NCAP 3 hvězdičky,
to stejný má ale i Passat B5 z r 1997. I ta deformace ve videích při čelním nárazu 1/2 auta do překážky vypadají podobně.

Alfa 147: http://www.youtube.com/watch?v=hsNgIkpVaUM
Passat B5: http://www.youtube.com/watch?v=ELl5tN9zexM
Fiat Brava: http://www.youtube.com/watch?v=T4knZA7Uxx4

Ohodně líp je na tom Stilo, to už má 4 hvězdy: http://www.youtube.com/watch?v=f7TEQ7g0h_M

Tady je víc info o tom testu žluté alfy: http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=2055777

Test provedl německý TUV v r.2000 a rychlost byla 64Km/h!!!
Překladač google: Jak je vidět na snímcích, dopravce nemá dostat mantenserse stáj po nárazu.Oblast uchycení dveří a dát A-sloupku, kde se setkává strop a těmito budovy, snížení prostoru v buněčné přežití. V řidiče, volant se pohybuje směrem k figuríny asi 15 cm ve vodorovném směru a stoupá ještě 7 cm.Oblast dolních končetin je jedním z nejvíce ovlivněn snížením ploch, vniknutím do pedálů a pravděpodobnost zranění.

Deformace:
- Posun sloupek A: 16,4 cm
- Posun přístrojové desky: 19.9 cm
- Odsazení většina pedálů: 26.5 cm
- Odsazení horizontální / vertikální volant: 14,9 cm / 7,7 cm
- Vynutit otevření dveří:> 500 N
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
4.jpg (20.62 KiB) Zobrazeno 1679 x
Naposledy upravil(a) vanDave dne 16.6.2012, sob 20:02, celkem upraveno 10 x.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Petr147 » 16.6.2012, sob 17:32

nic nečekaného, to auto je z roku 1997, takže navrhované ještě někdy před tím, části z Tipa... prostě je to tak :D

vanDave
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 4.6.2011, sob 23:43
Bydliště: za Brnem

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od vanDave » 16.6.2012, sob 19:21

Tak tomu se říká krutá realita anebo nebezpečná krása :D :???:

EDIT: Stejný test TUV s Audi A4:
http://www.youtube.com/watch?v=2MBjobow808
Je to jakýsi test lepidla na sklo, takže kdoví jak to je s tou alfou.

BTW: Crash test Tipa :D http://www.forocoches.com/foro/showthre ... st67218325
Fiat Stilo kombi JTD 85kW

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Bavoraczech » 21.6.2012, čtv 09:50

Se 156kou 1.9JTD jsem na čumák boural. Asi tak v 65-70 kmh, ale do stráně (do betonu by to asi bylo horší). Podle mě má Alfa oproti některým novějším autům výhodu v dlouhé přídi. No abych to dokončil... Sice mírně ohnut, ale s nepoškozeným motorem jsem dojel zpátky domů, sedl do Opelu a dojel do práce...

PS: Opel má v crashtestu 4 hvězdičky, ale motor je vpředu tak narvanej že nevěřím tomu, že bych s ním ze stejné bouračky odjel po svých...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

vanDave
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 4.6.2011, sob 23:43
Bydliště: za Brnem

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od vanDave » 27.6.2012, stř 20:35

Radim píše:další věc - nemám pro to důkazy, ale jsem přesvědčen že v průběhu výroby docházelo k postupnému vylepšování těchto parametrů, je to dobře vidět i an stoupající pohotovostní hmotnosati stejně motorizovaných modelů v průběhu let 97-05.
Schválně jsem se teď díval do EPERU, jestli jsou nějaký rozdíly mezi první verzí a posledním faceliftem a jediný co jsem našel, tak nějaká trubková výztuha v předních dveřích, jinak ty díly byly stejný vč. výztuh předku i výztuh skeletu.

Vypadá to, že tam nasypali airbagy navíc a tím považovali bezpečnost za vyřešenou. :roll:
Na druhou stranu to asi 156ka vynahrazuje stabilitou podvozku.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Milano75 » 27.6.2012, stř 22:00

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od Quintus » 27.6.2012, stř 22:50

Tady je koukam vydět docela slušnej rozdíl mezi novýma a staršíma Alfama
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dRhwNv-hMn0[/video]
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Torzní tuhost karoserie

Příspěvek od yan.ko » 28.6.2012, čtv 09:32

Ja nejak porad nevim co ma co torzni tuhost co delat s deformacnima zonama a crash testama co se sem cpou. :-k
Alfa Romeo Perfection

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host