Skubani u cca 2000tis otacek
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
cendler: Klidně bych si nechal u tebe vyrobit trubku místo DPF a ŘJ přeprogramovat. Napřed se ale musím dostat na diagnostiku, abych si byl 100% jistý v čem je problém. Potom se můžem domluvit... . Jinak pokud by byla nafta v oleji jak píše Envel, jaké by bylo řešení? Stačí vyměnit olej + filtr, nebo nějaký horší zásah?
Alfa 159 sw 1.9 JTDm 16V
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak s tou naftou v oleji to nebude úplně horké. Je to pouze jedna z hypotéz, co DPF způsobuje, ale jisté to není. I pokud by to tak bylo, tak to řeší rychlejší - preventivní interval výměny oleje po cca 15.000 km, což je stejně dobré dodržet u všech ojetých Alfiček.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Prosím tě jak se může vlivem ucpaného DPF dostat nafta do oleje??
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
vzhledem k ucpanému výfuku, jsou v motoru mnohem větší tlaky a to se tam taky dějou věci
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Není to můj postřeh, řešilo se to v tomto vláknu:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=150
Moc se mi to ani nezdá, ale zatím nikdo nepřišel s pravděpodobnější verzí, proč některým členům po DPF začne auto brát trocu oleje, když do té doby nebralo "ani kapku".
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=150
Moc se mi to ani nezdá, ale zatím nikdo nepřišel s pravděpodobnější verzí, proč některým členům po DPF začne auto brát trocu oleje, když do té doby nebralo "ani kapku".
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak jak se ukazalo 1.9JTDm maji stejny problem. Po vymene EGR ventilu je po skubani. Viz. http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Takže nový EGR nebo je nějaká oprava?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Prosím vás, tahle debata tady se týká jen 159 nebo i 156 se stejným motorem? Mám 2,4 JTDm - viz podpis. Poslední dobou mi to nějak nechce ject. Nehulí to, už to ani neškube (záhadně se odstranilo samo), ale mám dojem, že motor už není takovej silák, co býval ještě před dvěma měsícema.cendler píše:jak píše Envel, taky možnost, je to všechno jenom o tom jak na to moc spěcháš, pokud vyrobím trubku, tak ji v pondělí můžu odeslat.
Měly 156 vůbec DPF? Když jdu po vejfuku, zhruba pod řadící pákou je zespoda auta vidět za pletencem taková bandaska (vypadá to jako tlumič) a z ní zase trubka dál dozadu. Dík za koment.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
no je možný že poslední 156 měli za příplatek i DPF ani bych se tomu nedivil, někde jsem tu dával fotku tak DPF vypadá na autě, mrkni se sem http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=120
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Děkuju za odkaz, ale moc moudrej z toho nejsem. Ta moje bandaska má takovej jakoby doutníkovitej tvar, tedy přední a zadní konec přechází do trubky plynule. Na tvých obrázcích je válec, kterej má rovný plochý konce. Zkusím přes den vlézt pod auto a nějak to vyfotit.
Zkoušel jsem mrknout i na autokelly, ale ty tam pochopitelně k vejfuku mají jednu položku a pak milion montážního materiálu
Zkoušel jsem mrknout i na autokelly, ale ty tam pochopitelně k vejfuku mají jednu položku a pak milion montážního materiálu
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
hele tvary to má různý, kyždý model auta to má různý, zkus to vyfotit, jo a někde v tom filtru, by měla být zapíchlá sonda, a od ní kabely, podle toho to taky poznáš
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit Poznáš to z tohodle obrázku?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
to podle mě nebude ono, to vypadá na klasický tlumič
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3816
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
nee DPF to není ale koukám ta potvora liška je už i u tebe na podlazemuf2muf píše:mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit Poznáš to z tohodle obrázku?
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Taky si myslím, že to bude tlumič, ale na druhou stranu principielně jsou naše dva motory takřka identický, takže i vejfukovej systém by měl +/- odpovídat. No a ty tam namísto mýho tlumiče máš tu ekobandasku. Takže nemáš tlumič. Že by ho 159 už nepotřebovala? Nebo má DPF zároveň i tlumicí funkci?
Dneksa jsem jel z práce po dálnici a chtěl auto pořádně protáhnout. Ale ono to prostě nějak nejede, jakoby se to nechce rozběhnout naplno. Na šestku jsem jel 190 a víc ani za boha ne. Plyn na podlaze a z vejfuku šel docela zřetelnej bílošedej takovej jakoby mastnej kouř. Jsem trochu smutnej, naložilo by mi kdejaký téédééíčko
Dneksa jsem jel z práce po dálnici a chtěl auto pořádně protáhnout. Ale ono to prostě nějak nejede, jakoby se to nechce rozběhnout naplno. Na šestku jsem jel 190 a víc ani za boha ne. Plyn na podlaze a z vejfuku šel docela zřetelnej bílošedej takovej jakoby mastnej kouř. Jsem trochu smutnej, naložilo by mi kdejaký téédééíčko
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
jo, zatím je lehká povrchovka, ale taky mě to čeká. Mám na seznamu "Co vyřešit"Franik píše:nee DPF to není ale koukám ta potvora liška je už i u tebe na podlazemuf2muf píše:mám nízký auto a vyvalenej pupek, tak mi to nešlo moc vyfotit Poznáš to z tohodle obrázku?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
já myslím že na to škubání okolo těch 2tis otáček mi pomohla výměna silentbloků motoru zejména silentbloku převodovky (takový ten placatý), který byl totál roztrženej....od tý doby ani náznak škubnutí, a ani v kopečku při zrychlování žádný škubnutí a motor je takový pružnější při těch rozjezdech.....nebo je možné že jsem se naučil jezdit tak že to už neškube .... tím škubáním za plynulé jízdy (lehce zmáčklý plyn) cca 2tis otáček se to auto rozhoupalo a tím jak se houpalo nevědomky přidáváš a ubíráš plyn a tím to ještě víc rozhoupeš :-))
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
to už je brutální konspiraceRoger píše:.... tím škubáním za plynulé jízdy (lehce zmáčklý plyn) cca 2tis otáček se to auto rozhoupalo a tím jak se houpalo nevědomky přidáváš a ubíráš plyn a tím to ještě víc rozhoupeš :-))
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Zdravim vsechny
Chci se zeptat jestli nekdo uspesne vyresil to skubnuti autem kolem 2000tis/ot. Mam 1.9 110kw, dpf i egr off a dela me to kazdou chvilku a je jedno jestli je motor studeny nebo teply. Spis nez skubnuti me to prijde jako kdyz se najednou zvysi vykon a budik turba udela to ze pri pridavani plynulem tlak se zvysuje a najednou klesne a hned zase vystreli az na 1.5 bar a v tom to skubne. Mohlo by to delat naklapeni lopatek turba? Dik za rady
Chci se zeptat jestli nekdo uspesne vyresil to skubnuti autem kolem 2000tis/ot. Mam 1.9 110kw, dpf i egr off a dela me to kazdou chvilku a je jedno jestli je motor studeny nebo teply. Spis nez skubnuti me to prijde jako kdyz se najednou zvysi vykon a budik turba udela to ze pri pridavani plynulem tlak se zvysuje a najednou klesne a hned zase vystreli az na 1.5 bar a v tom to skubne. Mohlo by to delat naklapeni lopatek turba? Dik za rady
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Vířivé klapky v sání máš taky off ?
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Mam plastove sani a tam jsou klapky uvnitr tak bych to musel rozebrat, ale potreboval bych vedet jestli to nekdo vyresil abych zbytecne nerozebiral sani a pak to tim nebylo.
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tady to klapkama není, já je mám odstavené a kopanec kolem 2000 se objevoval před odstavením i poté úplně stejně.
Opravdu to bude spíš tou regulací geometrie turba, ale než závada to bude spíš vlastnost. Všimni si, že když na to šlápneš trochu víc, tak žádný kopanec nepřijde, ale jak se rozjíždíš pianko(kloboukoidně), tak ta regulace, jak kdyby trochu zaspí a pak to skokově dožene. Jediné s čím to má spojitost je DPF-OFF, předtím jsem kopanec nezaznamenal vůbec, terpve po odstavení, což může souviset s tím, že teď je ten náběh tlaku výfukových plynů poněkud jiný než když to mělo špunt v zadnici a regulace turba je prostě nastavena na původní podmínky(pouze moje domněnka). Jediný lék na to je rozjíždět se svižně, pak žádné kopance nejsou.
Opravdu to bude spíš tou regulací geometrie turba, ale než závada to bude spíš vlastnost. Všimni si, že když na to šlápneš trochu víc, tak žádný kopanec nepřijde, ale jak se rozjíždíš pianko(kloboukoidně), tak ta regulace, jak kdyby trochu zaspí a pak to skokově dožene. Jediné s čím to má spojitost je DPF-OFF, předtím jsem kopanec nezaznamenal vůbec, terpve po odstavení, což může souviset s tím, že teď je ten náběh tlaku výfukových plynů poněkud jiný než když to mělo špunt v zadnici a regulace turba je prostě nastavena na původní podmínky(pouze moje domněnka). Jediný lék na to je rozjíždět se svižně, pak žádné kopance nejsou.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Envel:
pod to se podepisu, chtel jsem to napsat presne jak pises ty...
pod to se podepisu, chtel jsem to napsat presne jak pises ty...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
, jsem rád, že to není jen můj pocit.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Dik za odpoved, ale kopanec jsem mel i pred DPF a EGR off tak si myslim ze tim to nebude. Zkusim mrknout na to naklapeni jestli neni zatuhle, ale myslim ze to asi tim taky nebude. Z druhe strany je to banalita a Fifinka jezdi jinak bez problemu tak to nebudu asi resit. Kdyby nekdo na neco prisel tak pisnete. Mejte se fajn a hodne radosti z nasich samohybu
Brzo EX:Fiat Stilo jtd-->bude dalsi Audi A5 3.0Tdi italy mam rad ale...
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Audi A4 B8 2.0Tdi Avant - trosku jiny level
Alfa 147 jtd 85kw 2006 mazlik manzelky
EX:Alfa 159 1.9Jtdm;
EX Fiat Stilo 1.9 JTDm 88Kw
EX Skoda Fabia 1.2HTP - hruza des
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host