co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od tuta146 » 12.12.2010, ned 21:03

:shock: :shock: :shock: až budeš předělávat TS na JTS tak nezapomeň ucpat ty 4 nepodstatné dírky po malých svíčkách :hotovej
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Harous » 12.12.2010, ned 21:39

No tam by právě musel našroubovat vstřikovače. :wink:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od tuta146 » 12.12.2010, ned 21:54

A potom už jenom napsat soft pro ŘJ, vyměnit kabelový svazek, sem tam něco dopájet, vyměnit pár kousků v motoru a bude to cajk :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od juraz3nca » 12.12.2010, ned 21:55

kudrt píše:no hezky jsi to napsal...ale sekvencni vstrikovani a zizen JTSka ti trosicku zmeni vypocty.
spotreba 2.2 je ve meste 12.5l a mimo kolem 8l. LPG pro sekvencni vstrik znamena ze spalis cca 70% plynu a 30% benalu.....
kolik vstřikovačů na válec má JTS-ko? nemá náhodou jeden? kde a kdo přišel s teorií kombinovaného provozu tj benál s plynem dohromady v jedné trysce?
jestli někdo máte lepší info hoďte ho sem,...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Petan » 13.12.2010, pon 09:07

celé toto povídání, trhá mi to uši [-o< ALFA ROMEO a LPG :smt084
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19026
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Kubas » 13.12.2010, pon 09:10

nejde ani tak o LPG ale o celý styl diskuse - "nevím, kolik najedu, ale co se mi asi tak v příštích 10ti letech může pokazit a co mě vyjde levněji...." [-o< Prostě nesmyslná diskuse už posledních 5 stránek....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od .myc155 » 13.12.2010, pon 12:51

juraz3nca píše:kolik vstřikovačů na válec má JTS-ko? nemá náhodou jeden? kde a kdo přišel s teorií kombinovaného provozu tj benál s plynem dohromady v jedné trysce?
jestli někdo máte lepší info hoďte ho sem,...
u motoru s primym vstrikem se pri provozu na LPG benzinove vstrikovace nevyradi uplne, ale obcas vstrikuji. takze jedes treba 7 cyklu na LPG a pak jeden na benzin.
166 busso

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 13.12.2010, pon 13:49

Jo to už jsem tu psal na začátku :-D .Proto,když spočítám pořizovací cenu plynu do JTS,náklady na LPG+nějaký benál,další servis LPG zařízení,tak bych o tom vůbec,ale vůbec neuvažoval a šel do nafty.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 13.12.2010, pon 13:56

Pro juraz3nca,není to v jedné trysce.Plyn má vyvedené svoje vstřikovače do sání,které tam vstřikují to LPG a aby se nezasraly vstřikovače pro benál,které jsou přímo v hlavě,tak řídící jednotka plynu nařidí po pár vstřicích LPG jeden vstřik benzínu.Takže si to nepleť,jsou tam dva druhy vstřikovačů origo. z výroby v hlavě a dodatečně nainstalované pro LPG.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od peter202 » 22.2.2011, úte 06:55

ja sa chcem opytat da sa prerobit na LPG aj motor 3,2 JTS ak ano kde to robia lebo nikde som nic o tom nenasiel len som pisal do jednej firmy a ty mi odpisali ze tieto motory s tymto obsahom nerobia ak viete o neakej firme dajte vediet aby som ich mohol kontaktovat a popytat sa blizsie nato alebo napiste mi na mail peter202@t-zones.sk dakujem
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jurki888 » 22.2.2011, úte 19:50

treba s tym codit aj na kontroly tak tiez pri emisnej robis aj na lpg
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 22.2.2011, úte 20:10

Hlavní problém je celkem velká investice pro tyto motory JTS,FSI...(přímýstřik) a částečné spalování benzinu.....
citace : Sekvenční vstřikování LPG pro motory FSi


Jedná se o systém určený pro motory s přímým vstřikováním benzínu do hlavy válců nejčastěji označovaný jako FSi. Zařízení pracuje na stejném principu jako sekvenční vstřikování plynu, jen software řídící jednotky je vytvořený přímo od výrobce a nastaven přímo pro daný typ a kód motoru. Systém funguje tak, že vstřikuje kombinovaně benzín-plyn v poměru tak, že např. po každém sedmém vstříknutí paliva LPG následuje vstříknutí benzínu. Děje se tak z důvodu chlazení vstřikovače benzínu umístněného v hlavě válců. Nevýhodou je, že při provozu na LPG spotřebovává i benzín a to podle stylu jízdy od 10 do 30%. Je to ale pořád lepší než jezdit na drahý benzín. Cena za montáž LPG tohoto systému se pohybuje od 35 000,- Kč.

více zde : http://auto-plyn-lpg.cz/sekce/informace-o-lpg

Nejlepší volba je pořízení přibližovadla s nízkými náklady a 3,2 JTS si nechat na ne tak časté projížďky :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 22.2.2011, úte 20:11

Jinak vše už tu v podstatě bylo řečeno a točí se to stále dokola a cpát tam plyn na šestivál za 50 litrů :roll: :vom:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od peter202 » 22.2.2011, úte 22:19

ked niekto najazdi 2000 - 2500km mesacne tak ta investicia je zachvilu vratena dalej pri predaji hodnota auta je vyssia a myslim ze aj predajnost bude lahsia kazdy da rasej prednost autu ktore je na plyn ako auto ktore na plyn neni .... ja osobne keby mam moznost kupit take auto ktore to uz ma namontovane tak ho uz mam doma...
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Bull.et » 22.2.2011, úte 22:43

Tak ti nevím, ale já osobně bych do auta, který má dodělávaný LPG nešel, už jen proto, že když kupuju auto tak mám představu co od něj čekám a když kupuju benzín tak chci aby to jezdilo na benzín (a hlavně aby to jezdilo) a nebylo to sprzněný nějakou domontáží. Je možný, že je to jen můj pohled na věc, ale pro mě to rozhodně cenu auta nezvýší....špíš naopak
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od juraz3nca » 22.2.2011, úte 23:01

jj, už zase plánujou jít s cenou benálu cca o 2kč do kopce.. to zase přibude eL-Pe-Géčkařů, jako hub po dešti...
lituji, že jsem lpg nedal na auto už dříve :-D
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od peter202 » 22.2.2011, úte 23:59

tak to je tvoj nazor mozno keby to raz okusis a zistit kolko ty to penazi usetry by si nerozmyslal plyn nesetri len na pohonnych latkach ale setri aj motor zivotne prostrediet a jazdit za 10€ na 100km a za 6€ je trosku rozdiel si myslim to mas mesacne pri 2000km 80€ za rok ty to spravi 960€ myslim ze to je uz dost velka polozka za 2 roky je investicia vratena daj si ze najazdis na tom aute pocas toho co ho budes vlastnit 150000km to mas 6000€ dajte ze do opravy das 1000€ co je mala pravdepodobnost ze az taku sumu to mas 5000€ a ked budes chcet prerabku si mozes vymontovat a dat na druhe auto alebo ju predat a kupit neaku modernejsiu ak bude nieco modernejsie takze tvoja strata bude na hodnote auta velmi nizka... ked najazdis este viac rocne tak tvoja uspora bude o to vyssia a investicia o to rychlejsie vratena ... benzim pojde stale hore ci na SK alebo CZ alebo neviem kde myslim ze plyn taku hodnotu tak skoro nedosiahne aby sa to neoplatilo mozno bude este vyhodnejsi v buducnosti ....
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od roberto37 » 23.2.2011, stř 00:47

Hampice: nesouhlasil bych s tou dynamikou. Například podle tohoto testu http://www.autoweb.cz/alfa-romeo-159-22-jts/ má 2,2 JTS 260koní a zrychlení 0-100 za 7,2 sek. Kde by na to 19 dízláček vzal :-D Ale vážně. Před asi pěti lety jsem okusil 159 2,2 a oproti mojí 156 2,0JTS tam podstatný rozdíl v rovném zrychlení snad ani nebyl. V agilnosti pochopitelně již ano.
Avšak srovnávat 1,9 jtdm s 2,2 JTS nelze a považuju to za propagandu :D a omlouvání sebe sama za koupi "lepší Octávky"

na závěr italskému cuore dva lebedící testy:


http://www.autohit.cz/clanek/1306/alfa_ ... 2_jts.html
vs.
http://www.autohit.cz/clanek/1306/alfa_ ... 2_jts.html

Já bych šel podle nájezdu do benzínu 2,2 anebo nafty 2,4 JTDm

Peter: užívej si smradu benzínu dokavaď je.

EDIT: omlouvám se za nepřečtení nadpisu tématu :oops:
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 27.4.2011, stř 15:40

At je to tu trochu akcni tak sem hodim jeden link, na ktery me dnes na nejakem webu upoutal banner.
Je to takova knizka, jak Alfu poslat do srotu *plesk , nebo se najde nekdo s jinym nazorem?
Link ZDE:
http://www.prestavbanafta.cz/page/clank ... mavosti/13
:smt068 :smt021

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jurki888 » 27.4.2011, stř 18:30

neviem ci tie nove lpg su ine ale otec ma punto na lpg furt stym volaco je vyfuky meni jak na beziacom pase a motor?vazne sa zodral zere olej jak hovado no neviem spotreba bola v poho teraz mu povedali ze treba vymenit nadrz a cena 170e :cry: plus kontrola ale pocul som ze teraz tie nove lpg maju nadrzku na olej cize to maze a neznici sa tak skoro motor
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 27.4.2011, stř 19:01

Výfuky ty trpí víc to je fakt,jinak olej degraduje více než provoz na benzin,proto je třeba zkrátit interval výměny (to,že je krásně čistý neznamená,že je olej v kondici).Občas je třeba vyjezdit starý benzin,jinak rozleptává těsnění (aspoň je to tak u fáva) a pak jde čerpadlo do kytek.Ten olej,nebo adetivum se přidáva (jde o komplet zařízení,které se může montovat spolu s LPG) proto,aby ošetřilo sedla ventilů,se zbytkem motoru to vůbec nesouvisí. LPG je v poho pokud to servisují lidé,co tomu rozumí :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od juraz3nca » 27.4.2011, stř 20:52

-jestli trpí více výfuky, to je diskutabilní, tatík na bmw318i měl lpg cca 9 roků a nepamatuji se, že by kdy měnil na něm výfuk, nemá garáž a jezdil denně, i v zimě, měsíčně pod 1oookm nešel..
-to že oil degraduje, to je taky 5o/5o, prej že jo, zase, tatík měnil oil tehdy, až nešel setřít z měrky.. jinak tady alfáci už i tak zkrátili interval výměny na 1/2... tak lpg-éčkaři vs benáloví jsou s výměnou oilu na tom stejně..
-čerpadlo v nádrži, údajně jenom staré palivo v nádrži natankované na shell-ce tohle dělá, jinak čas od času vypnout plyn a vyjezdit benál taky není problém, na to je takový čudlík na palubce a hotovo.. ( před berousem když dojde gas tak dojezdím na benál a no problemo)..
-poslední věta lpg je v poho... naprostý souhlas.. nejenom lpg, ale i každé auto je v poho pokud je v dobrých rukou.. jinak dokur..t sebelepší auto dokáže kdejaký pablb..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Havran159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 50
Registrován: 14.8.2011, ned 14:32

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Havran159 » 24.8.2011, stř 21:24

Tak ja to vypadá :D Uvažuji o 3,2 a možná bych LPG zkusil, dělá to už někdo?

Havran
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High / Black Raven

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 3 hosti