Alfa Romeo GTV6
Alfa Romeo GTV6
Ahoj,
dlouho jsem ji sháněl v co možno nejvíce ucházejícím stavu po celé Evropě. Nakonec jsem ji koupil v ČR.
Jedná se o AR GTV6 r. 1985 v Zender packetu. Karoserie až na pár orezlin je v dobrém stavu, motor je 3,0 12V, který už byl instalován předchozím majitelem v Rakousku, podvozek Koni, kompletní nerezový systém Supersprint. K autu je druhá sada kol (17" Zender Milano), nový origo výfuk (komplet) zadní a přední světla. Co se bude řešit v budoucnu tak je oprava laku na kapotě (prasklý spoj Zender nádstavce)+ drobná rez na podvozku, výměna všech náplní (i když v motoru je olej jak nový), seřízení ruční brzdy a výměna momo volantu za původní dřevěný. Příští sezónu spojka.
dlouho jsem ji sháněl v co možno nejvíce ucházejícím stavu po celé Evropě. Nakonec jsem ji koupil v ČR.
Jedná se o AR GTV6 r. 1985 v Zender packetu. Karoserie až na pár orezlin je v dobrém stavu, motor je 3,0 12V, který už byl instalován předchozím majitelem v Rakousku, podvozek Koni, kompletní nerezový systém Supersprint. K autu je druhá sada kol (17" Zender Milano), nový origo výfuk (komplet) zadní a přední světla. Co se bude řešit v budoucnu tak je oprava laku na kapotě (prasklý spoj Zender nádstavce)+ drobná rez na podvozku, výměna všech náplní (i když v motoru je olej jak nový), seřízení ruční brzdy a výměna momo volantu za původní dřevěný. Příští sezónu spojka.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa Romeo GTV6
Krasavice!!!
A obdivuju, že máš v plánu jen takové drobnosti
A obdivuju, že máš v plánu jen takové drobnosti
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfa Romeo GTV6
Co dodat, parada :-) v tehle barve se to delalo uz z fabriky?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa Romeo GTV6
Ajtakrajta. Další vlhký sen ) velká gratulace.
Ono časem se objeví spousta věcí, co bude potřeba řešit. Ale samozřejmě ti přeju, ať zůstane jen u těch drobností, které píšeš
Ten třílitr je i zapsaný v TP?
Ono časem se objeví spousta věcí, co bude potřeba řešit. Ale samozřejmě ti přeju, ať zůstane jen u těch drobností, které píšeš
Ten třílitr je i zapsaný v TP?
Re: Alfa Romeo GTV6
Kára jak bejk
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Alfa Romeo GTV6
Barva není z fabriky, auto bylo komplet odstrojené a přestříkané při úpravě v Rakousku. Lakováno bylo všude, i na podvozku. 3,0 je zapsaný
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Alfa Romeo GTV6
Gratuluji,také jsem po ní pokukoval:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Alfa Romeo GTV6
Když už jsem u těch drobností, nemá někdo čidlo rychloměru z převodovky (funkční) a zadní znak (viz foto). V případě znaku by stačilo asi poměřit rozměry a zbytek už udělám na 3d tiskárně a hliník nechám vypálit.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa Romeo GTV6
Pokud je ten otáčkový snímač stejný se 164 (imho ano), tak ho asi náhradní mám. Jen teda nevím, jestli ho chci postrádat. Na zapůjčení není problém.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfa Romeo GTV6
Máš převodovku origo GTV6 převodovku nebo 75kovou? Mají odlišná čidla...
Alfa Romeo GTV6 116 3.0 V6 (1982) - červená
Mazda MX-5 1.6 I4 (2000) - tmavě modrá
Mini Cooper S 1.6 I4 kompresor (2002) - šedá perleť
Autovrakoviště riprex & bkralik
Mazda MX-5 1.6 I4 (2000) - tmavě modrá
Mini Cooper S 1.6 I4 kompresor (2002) - šedá perleť
Autovrakoviště riprex & bkralik
Re: Alfa Romeo GTV6
Díky, napřed čidlo vymontuji, pak bych poslal foto, snad tam bude i nějaké označení, resp. číslo dílu. Od toho bych se odrazil. Pak by se snáze zjistí zaměnitelnost dílu s jiným typem.
Re: Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo GTV6
Tak objevuju "drobné" nedostatky.....
1 - nefunguje klakson a mám jít na technickou, sundal jsem volant a spojil jsem "natvrdo" volantový hřídel s "čídlem" pod volantem, relátko cvaká ale nic se neděje, pojistky jsem překontroloval, takže kam se ještě podívat.... spoje jsem prostříkal sprejem na kontakty, předpokládám, že spínací relé nebude ok, ale pro jistotu se zkušenějších zeptám...co jsem mohl ještě opomenout
2 - ruční brzda, desky OK, lanovody úplně nové, ručka jde zatáhnout až do polohy skoro kolmé s podlahou, auto když stojí v kopci, tak mírně couvá (skoro neznatelně), stačí seřízení u třmenů (ještě jsem nedělal), nebo se mám připravit na nějakou záludnost....
3 - tlaky motoru, nikde jsem se nedočetl kolik mají být, před koupí jsem je zkusmo změřil, všechny válce vykazují tlak 10,5 + a mezi válci jsou všechny stejné.... málo, nebo optimal.?
4 - tlak oleje, po nastartování motoru ukazuje budík 40 - 50, po ohřátí oleje 20 - 30 při jízdě, na volnoběh klidně spadne na 0 - 1, stačí lehce zvednout otáčky motoru na 1000 ot/min a už je zase na 15 -20. Předpokládám, že je to normál, ale co kdyby, ona ta elektronika v tomto autě nebude už od výroby asi top...Někdy neukazuje nic ani po nastartování a pak se záhadně rozběhne (třeba po 1 minutě). V případě tlaku oleje jsem z toho trochu nervózní
1 - nefunguje klakson a mám jít na technickou, sundal jsem volant a spojil jsem "natvrdo" volantový hřídel s "čídlem" pod volantem, relátko cvaká ale nic se neděje, pojistky jsem překontroloval, takže kam se ještě podívat.... spoje jsem prostříkal sprejem na kontakty, předpokládám, že spínací relé nebude ok, ale pro jistotu se zkušenějších zeptám...co jsem mohl ještě opomenout
2 - ruční brzda, desky OK, lanovody úplně nové, ručka jde zatáhnout až do polohy skoro kolmé s podlahou, auto když stojí v kopci, tak mírně couvá (skoro neznatelně), stačí seřízení u třmenů (ještě jsem nedělal), nebo se mám připravit na nějakou záludnost....
3 - tlaky motoru, nikde jsem se nedočetl kolik mají být, před koupí jsem je zkusmo změřil, všechny válce vykazují tlak 10,5 + a mezi válci jsou všechny stejné.... málo, nebo optimal.?
4 - tlak oleje, po nastartování motoru ukazuje budík 40 - 50, po ohřátí oleje 20 - 30 při jízdě, na volnoběh klidně spadne na 0 - 1, stačí lehce zvednout otáčky motoru na 1000 ot/min a už je zase na 15 -20. Předpokládám, že je to normál, ale co kdyby, ona ta elektronika v tomto autě nebude už od výroby asi top...Někdy neukazuje nic ani po nastartování a pak se záhadně rozběhne (třeba po 1 minutě). V případě tlaku oleje jsem z toho trochu nervózní
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa Romeo GTV6
Klakson - samotný šnek troubí? Pokud jo, tak multimetr a hledat, kde se to ztrácí.
Ručka - transaxly neznám tak detailně, ale zaznamenal jsem historicky jakési záludnosti zadních brzd. Zkušenější určitě poradí.
Tlaky - není to žádná hitparáda, ale pokud jsou všechny stejně, tak to jde. Bussa trpí na zakarbonování kroužků. Jezdit na kvalitní olej a benzín a třeba to časem povolí.
Tlak - mám to vlastně stejně a to je motor po generálce. Ono ten budík i čidlo mají svoje "vlastnosti"
Ručka - transaxly neznám tak detailně, ale zaznamenal jsem historicky jakési záludnosti zadních brzd. Zkušenější určitě poradí.
Tlaky - není to žádná hitparáda, ale pokud jsou všechny stejně, tak to jde. Bussa trpí na zakarbonování kroužků. Jezdit na kvalitní olej a benzín a třeba to časem povolí.
Tlak - mám to vlastně stejně a to je motor po generálce. Ono ten budík i čidlo mají svoje "vlastnosti"
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1575
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Alfa Romeo GTV6
Ono to měření kompresí je v domácích podmínkách hodně orientační, záleží na počasí, měřáku co máš, etc. Hlavní je, že jsou cca stejné mezi sebou a pokud nejsou vyloženě nízké tak bych to neřešil.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4876
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo GTV6
ajeeeje zadni brzdy a serizeni rucky.
Doporucuji zadni trmeny vyndat a udelat komplet repasy samostavu, nebo se stim nikdy nedomluvis :-) ... koupit nove okrouzky, vse poradne promazat a zase slozit a poradne nastavit a musi to brzdit bez problemu.
tu je navod na zadni trmeny :-) .. je to skoro totozne s transaxle :-)
Jinak tlaky oleje asi v norme, mne to take na volnobeh skoro prd maze, i kdyz mam uz tucha, ze to bude u mne problem klikovych a ojnicnich lozisek
EDIT: kdyby si mel nejake dalsi dotazy, tak mi napis na FB https://www.facebook.com/michal.hlavac
Doporucuji zadni trmeny vyndat a udelat komplet repasy samostavu, nebo se stim nikdy nedomluvis :-) ... koupit nove okrouzky, vse poradne promazat a zase slozit a poradne nastavit a musi to brzdit bez problemu.
tu je navod na zadni trmeny :-) .. je to skoro totozne s transaxle :-)
Jinak tlaky oleje asi v norme, mne to take na volnobeh skoro prd maze, i kdyz mam uz tucha, ze to bude u mne problem klikovych a ojnicnich lozisek
EDIT: kdyby si mel nejake dalsi dotazy, tak mi napis na FB https://www.facebook.com/michal.hlavac
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Alfa Romeo GTV6
Na ebay jsem kdysi kupoval třmeny už hotové, zrepasované, nestálo to svět .. zkus pohledat
Motor, do něj bych vůbec nesahal ,jestli to jezdí, jezdi.
Motor, do něj bych vůbec nesahal ,jestli to jezdí, jezdi.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Alfa Romeo GTV6
Díky za info, u motoru hodlám vyměnit jen olej filtr a svíčky, jinak v něm hrabat nebudu, Rozvody jsou včetně vodní pumpy dělány cca 2 roky zpět předešlým majitelem. V současnosti je tam olej 15W/40 nějaká polo-syntetika a má najeto cca 50 km, už mám nachystánu |Selenii Racing 10W/60, tu tam naleji příští týden po STK.
Ta ručka se mi teď nechce řešit rozborkou zadních třmenů, resp. jak jsem se začetl tady ve vlákně k zadním brzdám, tak pak to ve většině případů dopadne špatně a brzdy nejdou odvzdušnit. Uvažuji, že bych koupil zadní třmeny nové (nějaké jsou na e-bay), je to jednodušší varianta, něž to rozebírat, pozinkovat, přetěsnit atd.
Ta ručka se mi teď nechce řešit rozborkou zadních třmenů, resp. jak jsem se začetl tady ve vlákně k zadním brzdám, tak pak to ve většině případů dopadne špatně a brzdy nejdou odvzdušnit. Uvažuji, že bych koupil zadní třmeny nové (nějaké jsou na e-bay), je to jednodušší varianta, něž to rozebírat, pozinkovat, přetěsnit atd.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa Romeo GTV6
Ta Selenia Racing je pro tenhle motor spíš nevhodná. Aktuálně nejvhodnější pro tyhle stroje je Agip Novacento Racing. Je to 10W-40 (optimální) a obsahuje nějaké přísady (nahrazující síru), které jsou velice přátelské k rozvodům. Podle dostupných informací je namíchanej speciálně pro tyhle starý motory s třecím rozvodem.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfa Romeo GTV6
A safra, tak to jsi mě překvapil, pročetl jsem zdejší vlákno o olejích do těchto motorů a nabyl jsem dojmu, že Selenia 10W/60 bude pro tento motor optimální, pokud motor dostatečně ohřeji. K oleji mě doporučili filtr Man. Ještě jsem dneska objednal do převodovky 3 L oleje Agip Rotra LSX 75W-90, tak snad to nebylo taky šlápnutí vedle :-( . Z jakého důvodu je Selénie nevhodná pro tento motor?? Ještě mi jdou svíce NGK PRF6B, mám tam ještě původní Golden Lodge, startují, vypadají dobře, ale říkal jsem si, že preventivně je raději vyměním...Hampice píše: ↑22.3.2022, úte 14:01 Ta Selenia Racing je pro tenhle motor spíš nevhodná. Aktuálně nejvhodnější pro tyhle stroje je Agip Novacento Racing. Je to 10W-40 (optimální) a obsahuje nějaké přísady (nahrazující síru), které jsou velice přátelské k rozvodům. Podle dostupných informací je namíchanej speciálně pro tyhle starý motory s třecím rozvodem.
Re: Alfa Romeo GTV6
Oleje viz viewtopic.php?t=6723&start=50
Je tam tabulka kde mas uvedene viscozity za tepla, za studena i podil ZDDP....
Je tam tabulka kde mas uvedene viscozity za tepla, za studena i podil ZDDP....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa Romeo GTV6
Díky Kubo za odkaz. V mém případě mám odzkoušeno Q8 10W-50 formula F1 v polozávodním motoru ve své Škodovce (motor prošel generálkou). Zatím najeto necelých 2 tis. km, každý rok po zimě výměna (sezóna cca 700 km) a vše zatím v pořádku. Millers oils Classic 10W-40 jsem lil do Caterhamu a teď i do Duttonu (stejný motor 1,6 Ford). Nájezd do 400km/rok, po zimě vždy výměna. Zatím taky nepozoruji změnu k horšímu, tlaky stejné, motor krásně maže, při kontrole ventilů jde vidět, že se motor částečně vyčistil. Provoz aut je cca 5 - 9 měsíc, jízda vesměs do 4000ot. občasné krátkodobé vytočení motoru do 6500ot/min. Jedna projížďka 50 - 100km.Kubas píše: ↑22.3.2022, úte 17:20 Oleje viz viewtopic.php?t=6723&start=50
Je tam tabulka kde mas uvedene viscozity za tepla, za studena i podil ZDDP....
Proč to píšu:
Ve stejné režimu chci provozovat i GTV6. Tzn. projížďky při pěkném počasí s nájezdem 50 - 100km styl stejný, tzn. 90% jízdy střední pásmo, občas krátkodobá zátěž k červenému poli otáčkoměru. Výměna oleje po sezóně (předpoklad nájezdu 500 - 1000km/rok). V současné době je v motoru olej nový, bohužel znám jen viskozitní klasifikaci 15W-40 a víc původní majitel nevěděl. Určitě však vím, že v motoru olej je už minimálně 2 roky (auto už od 2020 nemá STK) s nájezdem možná cca 50 km spíše míň (je krásně čistý). Z tohoto důvodu (stáří,možná kondenzace, neznámá výkonnostní specifikace) jsem se rozhodl pro výměnu za nový a to Selenii 10W-60, kterou jsem koupil a předpokládám, že po výše zmíněném ročním nájezdu ji vyleju. Z důvodu předpokládaného malého nájezdu a četnosti výměn zvažuji, že nebudu provádět ani průplach motoru. Na současný olej je motor tichý, nejdou slyšet ani ventily, za studena tlak oleje 4, za tepla 1,5 na volnoběh...Včera jsem ji alespoň vytáhnul s garáže a vysál koberečky :-)
Re: Alfa Romeo GTV6
Hele co si budem povidat, jestli je motor ok a ty do toho das jakykoliv kvalitni olej 10w40 nebo neco lepsiho tak pri najezdu 1-2 tkm rocne s nejakym lehce agresivnim vyuzivanim motoru a vymenou kazdy rok (asi by slo i kazde dva roky, co tomu oleji po roce a 2tkm muze byt) se tomu motoru nemuze nic stat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti