TBi - pokec
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3288
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: TBi - pokec
Nevím, jak může mít typ motoru vliv na uskakování kol, to spíš jsou mrtvý tlumiče
. Moje Tička mají přes 200k, a nic jim není, a to je mám jako zimáky
.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
Re: TBi - pokec
Taky si říkám, jen mě to zajímalo, proč jsem to přečetl od dvou lidí zároveňrosso155 píše: 27.9.2024, pát 19:53 Nevím, jak může mít typ motoru vliv na uskakování kol, to spíš jsou mrtvý tlumiče. Moje Tička mají přes 200k, a nic jim není, a to je mám jako zimáky
.
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: TBi - pokec
kola hezky, ja jen nevim proc na to nekdo obuje sockojdni gumy...

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Budget summer ?
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: TBi - pokec
jezdím hankooky ventus prime 4..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
A de se řešit
Co čtu, tak to může být i kabeláž, ale chci koupit nové snímače, je to jedno jaký (na TBi)..? https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/3/5 ... 2b1/178289.. nebo nějaká preferovaná značka, rady, tipy ? Díky moc !
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: TBi - pokec
servisem v minulost Zkurvená trubka od turba... byla pricinou bloku a vany od oleje, dokud sem nevidel jak se rosi, sem nevedel kudy

Nova me vysla na neco pres 4tisice z anglie z alfa workshopu (jinde po rozhozeni sitinebyla skladem..). nevim co je an tom tak drahyho, podobnej bazmek do litra na jiny auta...
vymena i s mytim poblityho motoru , plechu pod motor atd.. na pul hodky..
Nova me vysla na neco pres 4tisice z anglie z alfa workshopu (jinde po rozhozeni sitinebyla skladem..). nevim co je an tom tak drahyho, podobnej bazmek do litra na jiny auta...
vymena i s mytim poblityho motoru , plechu pod motor atd.. na pul hodky..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
trubka z činskych slz, taky ji časem budu kupovathno3 píše: 29.10.2024, úte 15:49 servisem v minulost Zkurvená trubka od turba... byla pricinou bloku a vany od oleje, dokud sem nevidel jak se rosi, sem nevedel kudy
Nova me vysla na neco pres 4tisice z anglie z alfa workshopu (jinde po rozhozeni sitinebyla skladem..). nevim co je an tom tak drahyho, podobnej bazmek do litra na jiny auta...
vymena i s mytim poblityho motoru , plechu pod motor atd.. na pul hodky..
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7310
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: TBi - pokec
To je fakt šílená cena, ale když není zbytí…
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: TBi - pokec
Jako.. vyndat turbo, sundat sani.. wanu.. no na TBI uz mam docela potrebovano... + ta elektrika
Zitra jde 159 na STK a po ni hned k elektrikaroj na predelani motorove kabelaze a napajeni +koster ECU.. ja na to proste nemam bunky
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7310
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: TBi - pokec
Já bych na to kromě buněk neměl ještě nervy 
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: TBi - pokec
hele, když vyměňuji tu trubku na olej k turbu viz https://www.alfaowner.com/threads/guide ... t.1164813/, olej se tam ihned dostane při prvním vložením klíče do zapalování, nebo až při startu ? jen zvědavost
abych nebyl překvapen.... s mechanikou dělám, ale na autech se učím 
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9144
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TBi - pokec
Olej tlačí olejové čerpadlo, které běží až s motorem...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TBi - pokec
Jasne, logicky
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
- Roman-okruhari
- Příspěvky: 52
- Registrován: 25.6.2014, stř 10:28
Re: TBi - pokec
Ja tam teda ten olej do toho turba a trubek trochu naliju pred prvnim startem 
AR Giulia 2.0T 148KW Sprint
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 602
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: TBi - pokec
Nie som automechanik, počul som neraz aj našiel, že turbo, namontované nasucho odíde.
Výstrižky:
- Naliať čistý motorový olej do vnútra turbodúchadla cez mazací otvor tak aby nedošlo k suchému štartu behom prvého spustenia motora. Otáčať súčasne rotorom turbodúchadla. TENTO KROK JE VEĽMI DOLEŽITÝ!
- Nové turbodúchadlo (turbo) je nutné pred montážou naplniť olejom za ľahkého otáčania rotorom. Pri inštalácii turbodúchadla (turba) použite nové tesnenia a skrutky. Uťahovací moment zvoľte v súlade s odporúčaním výrobcu. Po montáži turbodúchadla (turba),naštartujte motor a nechajte ho bežať na voľnobeh. Potom zvyšujte otáčky, kým sa nezvýši tlak oleja. Nakoniec skontrolujte tesnosť všetkých spojov sacej, výtlačnej a mazacie sústavy.
Odporúčajú vopred všetko (?) dôkladne vyčistiť a aj nový olej s novým turbom.
Výstrižky:
- Naliať čistý motorový olej do vnútra turbodúchadla cez mazací otvor tak aby nedošlo k suchému štartu behom prvého spustenia motora. Otáčať súčasne rotorom turbodúchadla. TENTO KROK JE VEĽMI DOLEŽITÝ!
- Nové turbodúchadlo (turbo) je nutné pred montážou naplniť olejom za ľahkého otáčania rotorom. Pri inštalácii turbodúchadla (turba) použite nové tesnenia a skrutky. Uťahovací moment zvoľte v súlade s odporúčaním výrobcu. Po montáži turbodúchadla (turba),naštartujte motor a nechajte ho bežať na voľnobeh. Potom zvyšujte otáčky, kým sa nezvýši tlak oleja. Nakoniec skontrolujte tesnosť všetkých spojov sacej, výtlačnej a mazacie sústavy.
Odporúčajú vopred všetko (?) dôkladne vyčistiť a aj nový olej s novým turbom.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: TBi - pokec
Takže asi ideální stav, když měním jen trubku, konec u turba ať je nality olejem a přidělaný jako první, pak sundat krytku konce pod čerpadlem a dodělat, ať je tam co nejméně vzduchu.... A co jsem četl, moment 120Nm na ty duté šrouby je fakt ? 
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9144
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TBi - pokec
Tohle se trochu přeceňuje a dodavatelé turb se tím jistí... I nové turbo má ty lůžka hřídele výroby mastné a při startu a následném volnoběhu je hřídel turba nezatížená, takže i kdyby náhodou šla nasucho, nic se jí nestane. V případě výměny jen trubky je v turbu zbytek oleje.
Navíc čerstvý olej je ve středu turba max pár vteřin po startu. Nic se tím zalitím nezkazí, ale není to nutné.
Navíc čerstvý olej je ve středu turba max pár vteřin po startu. Nic se tím zalitím nezkazí, ale není to nutné.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TBi - pokec
Dneska mě začal haprovat tlak v turbu, hlavně znatelně při plném výkonu jde vidět, že tlačí 1,4-1,5 z stabilní něco málo přes 1.5... K tomu jak jsem dojel tak smrad a trocha dyýmu ze spod, asi z vany, motor poblitej olejem, ale turbo tlačí, ikdyžbo trochu méně a s lehounkou prodlevou... Přemýšlím, jestli to není ten samý případ jako Hno3 
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: TBi - pokec
ti to tlačí nějak moc? mě to vyleze max na 1.2 , běžně se pohybuju na 1 bar a ve vyjimečných případech 1.35 
k 1.4-1.5 mi to lezlo, když tam bylo to stary mrtvy jadro s vulema jak prase... nechapu
k 1.4-1.5 mi to lezlo, když tam bylo to stary mrtvy jadro s vulema jak prase... nechapu
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
hmm, myslel jsem, že to je standart, když to zrychlení 0-100 za 7.7 tam fakt bylo
Uvidím, ve středu to dám k servismanovi, já nato nemám ani garáž, ani počasí a výbavu jen základ... Jsem zvědavý co to bude, ale jak jsem jel naposled, tak na volnoběh jsem cítil spálenou gumu, ale jen při startu do zahřátí, zároveň slyším lehké syčení jako nějaký únik vzduchu a hned při startu.... a při plném plynu, který jsem dal jen na chvilku jsem zacítil něco jak spálený kov, ale začal jsem používat aditivum do benálu VIF, tak jestli se jen nesežehl nějaký karbon... ale výkon byl víceméně stejný... Tak co, je to spíš olejový přívod nebo odtok ? nebo něco úplně jiného... Turbo bylo nové.
AR 156 1.9 JTD 81 kW - 2001 Navždy v srdci
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
AR 159 1.75 TBi 147 kW - 2009 Elegante
AR GT 1.9 JTD110 kW - 2007 Lady's Coupé
Re: TBi - pokec
dalsi zavada ala TBI..
kdyz neni zeblitej motor zepredu, tak je zezadu diky prosakujicimu chladici oleje..
nahrda je draha.. ale udelam pokus.. koupil sem chladic z nafty (magneti mareli za 1000,-) , tak to zkusim naroubovat.. okometricky se mi zda chladic z nafty trochu vetsi ale proporce ma spravny
kdyz neni zeblitej motor zepredu, tak je zezadu diky prosakujicimu chladici oleje..
nahrda je draha.. ale udelam pokus.. koupil sem chladic z nafty (magneti mareli za 1000,-) , tak to zkusim naroubovat.. okometricky se mi zda chladic z nafty trochu vetsi ale proporce ma spravny
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Jen pro kontrolu jsem mrknul do sveho oblibeneho e-shopu m..auto a chladiců oleje nabízí od 5 různých výrobců, v cenové relaci od 1100 do 1500. To se mi nezdá být drahé.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: TBi - pokec
Pozor, vetsina chladicu v katalozich oblibenejch eshopu neni na TBI, ale MPI... podobne jsem se spalil v minulosti s variatorama
. Ten tvar co je vetsinou tam na obrazku vubec nesedi a jedine co odpovida je ta nafta..
Dnes namontovano, byl to vejmrd.. sice to drzi na 3 sroubech.. ale ryhlospojky na hadicich vody nespolupracujou a to same ty tvrde, plastove hadice.... takze to byla fuska tak na 3-4hod... misto.. v idealnich podminkach a rpistupu do hodiny..
Vypada to ale ze to je dobrej upgrade pro ty co jdou po větším vykonu a nejakem tyrani auta napr. na okruhu... chladic je temer 2* takovej
Dnes namontovano, byl to vejmrd.. sice to drzi na 3 sroubech.. ale ryhlospojky na hadicich vody nespolupracujou a to same ty tvrde, plastove hadice.... takze to byla fuska tak na 3-4hod... misto.. v idealnich podminkach a rpistupu do hodiny..
Vypada to ale ze to je dobrej upgrade pro ty co jdou po větším vykonu a nejakem tyrani auta napr. na okruhu... chladic je temer 2* takovej
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host
