Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 30.10.2025, čtv 08:10

Pistuk_14 píše: 30.10.2025, čtv 07:41 Nemôžeš mať problém z ibs senzorom pri baterke?
Na zahraničnom fóre veľakrát to riešili.
No to nevím
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 30.10.2025, čtv 17:43

Z prvovýroby je tam EFB. Nevidím důvod tam strkat AGM.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 30.10.2025, čtv 18:47

No tak efb je jen odolnější.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2292
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 31.10.2025, pát 07:23

Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Já dával tuhle.Přesné rozměry jako origo,jen jsem přehodil hadičku na druhou stranu.https://pemacz.cz/zbozi/autobaterie-exi ... 50a_623927

Jen to dobíjení je fakt na p...
Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
A jakou nabíječkou to nabíjíš?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 31.10.2025, pát 08:07

Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 31.10.2025, pát 08:48

Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
Tam bude něco blbě, to přece není možný (nemělo by být).
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 537
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Jarous » 31.10.2025, pát 12:57

Taky myslím, já mám zatím pořád původní.
Stelvio Veloce TI 280CV Misano Blue 2021
156 SW 2,5 V6 2002
a nějaké další Alfy a Fiaty

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 31.10.2025, pát 19:44

No ja som tam dneska nahodil novu Exide 90ah(EFB) a aj tak mi zatiaľ svieti baterka (foto) treba dačo zresetovat cez diagnostiku, alebo samo si to ibs senzor načíta ?
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 2.11.2025, ned 10:03

to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 2.11.2025, ned 10:59

Ta kontrolka baterie se mi rozsvěcí vždy po aktivaci budíků a zhasíná hned po startu. Mám to tak od koupě, myslím ze je to tak správně. Pokud se pletu, opravte mě. Startuje bez zaváhání, baterie je stále původní.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 2.11.2025, ned 11:30

ivos píše: 2.11.2025, ned 10:03 to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
Auto štartuje normálne aj vyhrev funguje :wink:
Inak tá nová baterka nemala miesto na tu hadičku myslim na odvetravanie
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 214
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 2.11.2025, ned 18:42

IBS senzor mi v diagnostike ukázal stav bat. 53% a to som pred rokom dával novú. jazdím prevažne mimo mesto. môže byť vadný IBS? to že mi nefunguje start/stop až taký problém nieje, ako to že,ked bude mrznúť opäť nepôjde výhrev zrkadiel a zadného okna
AR Stelvio RWD 2019 Marrone Basalto/lusso
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1431
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 3.11.2025, pon 09:59

>rapid:
Muzes promerit baterku jestli ma senzor pravdu, nebo ne.
Muzes zkusit promerit i dobijeni treba klestovym multimetrem, kolik dobiji.
Muzes udelat i zaznam kolisani napeti z nejake zkusebni jizdy, kdyz mas diagnostiu. Zaznam si muzes vynest do grafu a uvidis jak se chova napeti ve vozidle v prubehu jizdy.

Muzes taky zkusit uplne jednoduse nabit baterku pripojenim nabijecky za senzorem tak, aby meril dobijeci proud, nikoli primo na baterce. Po nabiti zkontrolovat stav baterie pres diagnostiku.
Muzes to zkusit i cele po nabiti vyresetovat odpojenim minusoveho polu baterie na minutu a pak jeho pripojenim a provedenim resetovacich ukonu v manualu vozidla (je to tusim pohyb volantu z jedne krajni polohy do druhe a zpet na stred, presne je to ale v manualu!).

Muzes si taky treba dohledat manual jak se funkcnost takoveho IBS testuje a pak se muzes s nami o tom podelit.
Muzes to taky zavest do servisu at to zkontroluji oni.

Muzes toho hodne.

PS: Vysvetleni co znamena Pred a Za senzorem. Pred senzorem je baterie. Za senzorem je vozidlo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti