No to nevímPistuk_14 píše: 30.10.2025, čtv 07:41 Nemôžeš mať problém z ibs senzorom pri baterke?
Na zahraničnom fóre veľakrát to riešili.
Nabíjení akumulátoru a nouzový start
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 816
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Z prvovýroby je tam EFB. Nevidím důvod tam strkat AGM.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 816
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
No tak efb je jen odolnější.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2293
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
A jakou nabíječkou to nabíjíš?Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Já dával tuhle.Přesné rozměry jako origo,jen jsem přehodil hadičku na druhou stranu.https://pemacz.cz/zbozi/autobaterie-exi ... 50a_623927
Jen to dobíjení je fakt na p...
Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 816
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Tam bude něco blbě, to přece není možný (nemělo by být).Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Taky myslím, já mám zatím pořád původní.
Stelvio Veloce TI 280CV Misano Blue 2021
156 SW 2,5 V6 2002
a nějaké další Alfy a Fiaty
156 SW 2,5 V6 2002
a nějaké další Alfy a Fiaty
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
No ja som tam dneska nahodil novu Exide 90ah(EFB) a aj tak mi zatiaľ svieti baterka (foto) treba dačo zresetovat cez diagnostiku, alebo samo si to ibs senzor načíta ?
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ta kontrolka baterie se mi rozsvěcí vždy po aktivaci budíků a zhasíná hned po startu. Mám to tak od koupě, myslím ze je to tak správně. Pokud se pletu, opravte mě. Startuje bez zaváhání, baterie je stále původní.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Auto štartuje normálne aj vyhrev fungujeivos píše: 2.11.2025, ned 10:03 to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
Inak tá nová baterka nemala miesto na tu hadičku myslim na odvetravanie
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 214
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
IBS senzor mi v diagnostike ukázal stav bat. 53% a to som pred rokom dával novú. jazdím prevažne mimo mesto. môže byť vadný IBS? to že mi nefunguje start/stop až taký problém nieje, ako to že,ked bude mrznúť opäť nepôjde výhrev zrkadiel a zadného okna
AR Stelvio RWD 2019 Marrone Basalto/lusso
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
>rapid:
Muzes promerit baterku jestli ma senzor pravdu, nebo ne.
Muzes zkusit promerit i dobijeni treba klestovym multimetrem, kolik dobiji.
Muzes udelat i zaznam kolisani napeti z nejake zkusebni jizdy, kdyz mas diagnostiu. Zaznam si muzes vynest do grafu a uvidis jak se chova napeti ve vozidle v prubehu jizdy.
Muzes taky zkusit uplne jednoduse nabit baterku pripojenim nabijecky za senzorem tak, aby meril dobijeci proud, nikoli primo na baterce. Po nabiti zkontrolovat stav baterie pres diagnostiku.
Muzes to zkusit i cele po nabiti vyresetovat odpojenim minusoveho polu baterie na minutu a pak jeho pripojenim a provedenim resetovacich ukonu v manualu vozidla (je to tusim pohyb volantu z jedne krajni polohy do druhe a zpet na stred, presne je to ale v manualu!).
Muzes si taky treba dohledat manual jak se funkcnost takoveho IBS testuje a pak se muzes s nami o tom podelit.
Muzes to taky zavest do servisu at to zkontroluji oni.
Muzes toho hodne.
PS: Vysvetleni co znamena Pred a Za senzorem. Pred senzorem je baterie. Za senzorem je vozidlo.
Muzes promerit baterku jestli ma senzor pravdu, nebo ne.
Muzes zkusit promerit i dobijeni treba klestovym multimetrem, kolik dobiji.
Muzes udelat i zaznam kolisani napeti z nejake zkusebni jizdy, kdyz mas diagnostiu. Zaznam si muzes vynest do grafu a uvidis jak se chova napeti ve vozidle v prubehu jizdy.
Muzes taky zkusit uplne jednoduse nabit baterku pripojenim nabijecky za senzorem tak, aby meril dobijeci proud, nikoli primo na baterce. Po nabiti zkontrolovat stav baterie pres diagnostiku.
Muzes to zkusit i cele po nabiti vyresetovat odpojenim minusoveho polu baterie na minutu a pak jeho pripojenim a provedenim resetovacich ukonu v manualu vozidla (je to tusim pohyb volantu z jedne krajni polohy do druhe a zpet na stred, presne je to ale v manualu!).
Muzes si taky treba dohledat manual jak se funkcnost takoveho IBS testuje a pak se muzes s nami o tom podelit.
Muzes to taky zavest do servisu at to zkontroluji oni.
Muzes toho hodne.
PS: Vysvetleni co znamena Pred a Za senzorem. Pred senzorem je baterie. Za senzorem je vozidlo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Tak Alfinka žije svoj svet
Na dnes ráno 3 stupne a zadný výhrev a výhrev spätných zrkadiel nešlo. Dajaké nápady 
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9148
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Po výměně baterie je dobré udělat reset IBS senzoru - odpojit ho, nastartovat bez něj, vypnout, připojit ho s znovu nastartovat. On se po nějaké době resetuje sám, až zjistí že je baterie nová, ale tohle je jistota a hned.Pistuk_14 píše: 31.10.2025, pát 19:44 No ja som tam dneska nahodil novu Exide 90ah(EFB) a aj tak mi zatiaľ svieti baterka (foto) treba dačo zresetovat cez diagnostiku, alebo samo si to ibs senzor načíta ?
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2293
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
swoop01 ti toho napsal vcelku dost.Pistuk_14 píše: 4.11.2025, úte 06:07 Tak Alfinka žije svoj svetNa dnes ráno 3 stupne a zadný výhrev a výhrev spätných zrkadiel nešlo. Dajaké nápady
![]()
Kolik jsi toho udělal a prověřil?
Ještě je možnost zajet do servisu.
Samo se ti to na dálku neopraví.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Dřív než do servisu, bych to napřed nabil externí nabíječku na FULL. Je možné, že díky IBS se ten akumulátor chronicky nedobíjel a ty výhřevy nejdou proto, že IBS v chladu vyhodnotí aku kapacitu jako hraniční pro opakovaný start a nedovolí odběr zbytným systémům. Když si to porčítám, tak ten IBS je další "výhra", co ušetří 00prd na spotřebě paliva, ale významně zkracuje životnost akumulátoru. Podobnou zkušenost mám se sensory tlaku v pneu na Astře z roku 2018. Chronicky mi některé ucházeli přes ventilek po pár letech, což by se mi u normálních ventilků nestalo, ty se mění preventivně. Nestačilo jen vyměnit ventilek na sensoru, vevnitř je malá baterka, nedá se vyměnit, takže životnost sensoru je 5 - 7 let. Cena originálu 2500,- náhrada kolem 1000,-. Užitek za celou dobu provozu žádný.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Dneska vyskúšam keď budem stíhať že co ukáže no. Škoda že diagnostiku zatiaľ nemám po ruke že by som pozrel aky stav ukazuje ibs senzor ... Ale dajak to vyriešim no 
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9148
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Ideální je baterku přes noc dobít externě přes IBS (což by se mělo dělat vždycky). Tím se i zkalibruje a mělo by vše fungovat správně.
A bohužel Giorgio prostě nedobíjí, proto je nutné Steliva i Giulie alespoň 2x ročně dobíjet externě
A bohužel Giorgio prostě nedobíjí, proto je nutné Steliva i Giulie alespoň 2x ročně dobíjet externě
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Netušíte někdo, jak ten IBS krám vyřadit, nebo obejít?
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Tak hlásim sa. Odpojenie ibs-ka naštartovanie+vypnutie motora a opätovné zapojenie ibs-ka zatiaľ pomohlo výhrev funguje. Uvidíme ráno o 5:00 idem do roboty ako sa bude správať hlásia na ráno 2stupne
To vyradenie IBS senzora aj mňa zaujíma
To vyradenie IBS senzora aj mňa zaujíma
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Nemyslím si, že by to šlo vyřadit, je to naprogramované v ŘJ. Dříve se o to vůbec ŘJ nestarala, alternátor měl v sobě regulátor, který hlídal přebití a to bylo všechno. Teď si ŘJ přes IBS sensor čte proudy a přes kladný půl napětí a podle toho, co se zrovna děje to srovnává a vyhodnocuje. A pokud vyhodnotí, že teplota a kapacita akumulátoru je dostatečná na následujících několik startů a to těch třeba 53% je, tak se nenabíjí při jízdě pod plynem a možná ani v ustáleném režimu, ale jen při brždění motorem. A pak se do rána ochladí z 18 na -1 a ta kapacita je někde úplně jinde.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9148
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start
Amen... Nejjednodušší způsob, jak se vyhnout problémům, je to 2x 3x ročně externě (přes ibs) dobít
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti
