Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 30.10.2025, čtv 08:10

Pistuk_14 píše: 30.10.2025, čtv 07:41 Nemôžeš mať problém z ibs senzorom pri baterke?
Na zahraničnom fóre veľakrát to riešili.
No to nevím
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 30.10.2025, čtv 17:43

Z prvovýroby je tam EFB. Nevidím důvod tam strkat AGM.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 30.10.2025, čtv 18:47

No tak efb je jen odolnější.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2293
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 31.10.2025, pát 07:23

Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Já dával tuhle.Přesné rozměry jako origo,jen jsem přehodil hadičku na druhou stranu.https://pemacz.cz/zbozi/autobaterie-exi ... 50a_623927

Jen to dobíjení je fakt na p...
Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
A jakou nabíječkou to nabíjíš?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 816
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Maxa » 31.10.2025, pát 08:07

Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 31.10.2025, pát 08:48

Maxa píše: 30.10.2025, čtv 07:07 Mám ji tam asi 3 měsíce. dovolená v poho. Teď jsem jel Prahu a zpět a na druhý den jsem nenastartoval ani neodemkl auto.
Tam bude něco blbě, to přece není možný (nemělo by být).
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 537
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Jarous » 31.10.2025, pát 12:57

Taky myslím, já mám zatím pořád původní.
Stelvio Veloce TI 280CV Misano Blue 2021
156 SW 2,5 V6 2002
a nějaké další Alfy a Fiaty

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 31.10.2025, pát 19:44

No ja som tam dneska nahodil novu Exide 90ah(EFB) a aj tak mi zatiaľ svieti baterka (foto) treba dačo zresetovat cez diagnostiku, alebo samo si to ibs senzor načíta ?
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 2.11.2025, ned 10:03

to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 2.11.2025, ned 10:59

Ta kontrolka baterie se mi rozsvěcí vždy po aktivaci budíků a zhasíná hned po startu. Mám to tak od koupě, myslím ze je to tak správně. Pokud se pletu, opravte mě. Startuje bez zaváhání, baterie je stále původní.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 2.11.2025, ned 11:30

ivos píše: 2.11.2025, ned 10:03 to Pistuk14 - dej vědět, jak jsi dopadl. EFB exide mám taky připravenou...
Auto štartuje normálne aj vyhrev funguje :wink:
Inak tá nová baterka nemala miesto na tu hadičku myslim na odvetravanie
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 214
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 2.11.2025, ned 18:42

IBS senzor mi v diagnostike ukázal stav bat. 53% a to som pred rokom dával novú. jazdím prevažne mimo mesto. môže byť vadný IBS? to že mi nefunguje start/stop až taký problém nieje, ako to že,ked bude mrznúť opäť nepôjde výhrev zrkadiel a zadného okna
AR Stelvio RWD 2019 Marrone Basalto/lusso
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1433
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 3.11.2025, pon 09:59

>rapid:
Muzes promerit baterku jestli ma senzor pravdu, nebo ne.
Muzes zkusit promerit i dobijeni treba klestovym multimetrem, kolik dobiji.
Muzes udelat i zaznam kolisani napeti z nejake zkusebni jizdy, kdyz mas diagnostiu. Zaznam si muzes vynest do grafu a uvidis jak se chova napeti ve vozidle v prubehu jizdy.

Muzes taky zkusit uplne jednoduse nabit baterku pripojenim nabijecky za senzorem tak, aby meril dobijeci proud, nikoli primo na baterce. Po nabiti zkontrolovat stav baterie pres diagnostiku.
Muzes to zkusit i cele po nabiti vyresetovat odpojenim minusoveho polu baterie na minutu a pak jeho pripojenim a provedenim resetovacich ukonu v manualu vozidla (je to tusim pohyb volantu z jedne krajni polohy do druhe a zpet na stred, presne je to ale v manualu!).

Muzes si taky treba dohledat manual jak se funkcnost takoveho IBS testuje a pak se muzes s nami o tom podelit.
Muzes to taky zavest do servisu at to zkontroluji oni.

Muzes toho hodne.

PS: Vysvetleni co znamena Pred a Za senzorem. Pred senzorem je baterie. Za senzorem je vozidlo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 4.11.2025, úte 06:07

Tak Alfinka žije svoj svet :-k Na dnes ráno 3 stupne a zadný výhrev a výhrev spätných zrkadiel nešlo. Dajaké nápady :roll:
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9148
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 4.11.2025, úte 07:47

Pistuk_14 píše: 31.10.2025, pát 19:44 No ja som tam dneska nahodil novu Exide 90ah(EFB) a aj tak mi zatiaľ svieti baterka (foto) treba dačo zresetovat cez diagnostiku, alebo samo si to ibs senzor načíta ?
https://ibb.co/6cFy6kv9
Baterka bola ešte originál a začalo mi vypisovať Low Level Battery. Skúšal som pôvodnú baterku dať na nabíjačku, ale nepomohlo tak kvôli tomu som tam dal novú baterku. A tak isto nešiel mi výhrev zadného skla a spätného zrkadla...
Po výměně baterie je dobré udělat reset IBS senzoru - odpojit ho, nastartovat bez něj, vypnout, připojit ho s znovu nastartovat. On se po nějaké době resetuje sám, až zjistí že je baterie nová, ale tohle je jistota a hned.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2293
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 4.11.2025, úte 07:49

Pistuk_14 píše: 4.11.2025, úte 06:07 Tak Alfinka žije svoj svet :-k Na dnes ráno 3 stupne a zadný výhrev a výhrev spätných zrkadiel nešlo. Dajaké nápady :roll:
swoop01 ti toho napsal vcelku dost.
Kolik jsi toho udělal a prověřil?

Ještě je možnost zajet do servisu.

Samo se ti to na dálku neopraví. :smt040
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1172
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Tanguero » 4.11.2025, úte 09:58

Dřív než do servisu, bych to napřed nabil externí nabíječku na FULL. Je možné, že díky IBS se ten akumulátor chronicky nedobíjel a ty výhřevy nejdou proto, že IBS v chladu vyhodnotí aku kapacitu jako hraniční pro opakovaný start a nedovolí odběr zbytným systémům. Když si to porčítám, tak ten IBS je další "výhra", co ušetří 00prd na spotřebě paliva, ale významně zkracuje životnost akumulátoru. Podobnou zkušenost mám se sensory tlaku v pneu na Astře z roku 2018. Chronicky mi některé ucházeli přes ventilek po pár letech, což by se mi u normálních ventilků nestalo, ty se mění preventivně. Nestačilo jen vyměnit ventilek na sensoru, vevnitř je malá baterka, nedá se vyměnit, takže životnost sensoru je 5 - 7 let. Cena originálu 2500,- náhrada kolem 1000,-. Užitek za celou dobu provozu žádný.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 4.11.2025, úte 10:06

Dneska vyskúšam keď budem stíhať že co ukáže no. Škoda že diagnostiku zatiaľ nemám po ruke že by som pozrel aky stav ukazuje ibs senzor ... Ale dajak to vyriešim no :smt023
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9148
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 4.11.2025, úte 10:30

Ideální je baterku přes noc dobít externě přes IBS (což by se mělo dělat vždycky). Tím se i zkalibruje a mělo by vše fungovat správně.
A bohužel Giorgio prostě nedobíjí, proto je nutné Steliva i Giulie alespoň 2x ročně dobíjet externě
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Americkej
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 15.6.2024, sob 21:58
Bydliště: u Písku

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Americkej » 4.11.2025, úte 13:16

Netušíte někdo, jak ten IBS krám vyřadit, nebo obejít?
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS

Pistuk_14
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 15.9.2018, sob 09:10

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pistuk_14 » 4.11.2025, úte 14:44

Tak hlásim sa. Odpojenie ibs-ka naštartovanie+vypnutie motora a opätovné zapojenie ibs-ka zatiaľ pomohlo výhrev funguje. Uvidíme ráno o 5:00 idem do roboty ako sa bude správať hlásia na ráno 2stupne
To vyradenie IBS senzora aj mňa zaujíma :smt021
Alfa Romeo Stelvio Super Q4 2020 2.0 Rosso Competizione Tri-Coat
EX----ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON TI 2.0 jtdm 2012----

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1172
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Tanguero » 4.11.2025, úte 15:31

Nemyslím si, že by to šlo vyřadit, je to naprogramované v ŘJ. Dříve se o to vůbec ŘJ nestarala, alternátor měl v sobě regulátor, který hlídal přebití a to bylo všechno. Teď si ŘJ přes IBS sensor čte proudy a přes kladný půl napětí a podle toho, co se zrovna děje to srovnává a vyhodnocuje. A pokud vyhodnotí, že teplota a kapacita akumulátoru je dostatečná na následujících několik startů a to těch třeba 53% je, tak se nenabíjí při jízdě pod plynem a možná ani v ustáleném režimu, ale jen při brždění motorem. A pak se do rána ochladí z 18 na -1 a ta kapacita je někde úplně jinde.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9148
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 4.11.2025, úte 15:38

Amen... Nejjednodušší způsob, jak se vyhnout problémům, je to 2x 3x ročně externě (přes ibs) dobít
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti